• 94tjejen

    NC kurva

    Vad tycker ni om den här kurvan? Jag försöker bliv gravid det är vår första försök ser det lovande ut? Eller det kanske är för tidig för att veta? Hade ägglosning i lördags fick posetiv på LH test

  • Svar på tråden NC kurva
  • Anonym (K)

    Det går inte att säga så tidigt. Ägget fäster 5-10 dagar efter äl. Tempen går upp efter äl och när mensen är på ingång sjunker den igen. Så om tempen håller sig hög och inte går ner på bim är chansen stor att du är gravid. Bifogar bilder på hur min kurva såg ut när jag blev gravid i mars (fick mf i v 7) och hur den har sett ut efter det när jag inte blivit gravid.

  • Anonym (K)

    Jaha, då kom bara en bild med såklart. Här är iaf den då jag var gravid.

  • Nathiis
    94tjejen skrev 2018-06-18 16:13:32 följande:

    Vad tycker ni om den här kurvan? Jag försöker bliv gravid det är vår första försök ser det lovande ut? Eller det kanske är för tidig för att veta? Hade ägglosning i lördags fick posetiv på LH test


    Vad spännande ! Hade också äl i lördags och väntar nu och hoppas på resultat (: 4e försöket tror jag det blir här nu ..
  • majarg

    Åh vad spännande! :) Hoppas det går vägen för dig.

    Jag förstår verkligen inte min kurva, min tolkning är att jag fick ägglossning den 18/6 då temp var nere på 36.06, vi hade sex dagen innan oskyddat. Har sedan denna tid haft väldigt ont i livmoder och äggstockar på båda sidor - Brukar för min del enbart göra ont 1-2 dagar. Nu har det varit hela veckan.

    Däremot förstår jag verkligen inte nästa dipp som kommer - någon som vet vad det beror på? 

    Har i vanliga fall alltid cykel på 28 dagar och lutealfas mellan 15-17 dagar - därför förstår jag inte varför min ägglossning ska komma nu? 

    Några tankar om min kurva? Har ingen aning om hur jag ska tolka den :( 

Svar på tråden NC kurva