• Pinnale

    Gravid?

    Jag hade ägglossning den 9/6 och två dagar efter fick jag molvärk som fortfarande håller i sig. Rätt ordentlig molvärk, har fått ta alvedon för att de inte ska vara så jätteont. Och igår började mina bröstvårtor ömma och idag gör brösten rätt ordentligt ont! Typ att springa i trappen är hemskt haha, måste hålla i dem för att de inte ska ömma så mycket haha!

    BIM är inte förrän på lördag... men när tror ni att jag kan ta ett test? Hur tidigt har ni plussat? Jag är rätt säker på att jag är gravid då de känns precis som min förra graviditet! :) 

  • Svar på tråden Gravid?
  • okändokänd2
    Pinnale skrev 2018-06-18 20:33:06 följande:

    Jag hade ägglossning den 9/6 och två dagar efter fick jag molvärk som fortfarande håller i sig. Rätt ordentlig molvärk, har fått ta alvedon för att de inte ska vara så jätteont. Och igår började mina bröstvårtor ömma och idag gör brösten rätt ordentligt ont! Typ att springa i trappen är hemskt haha, måste hålla i dem för att de inte ska ömma så mycket haha!

    BIM är inte förrän på lördag... men när tror ni att jag kan ta ett test? Hur tidigt har ni plussat? Jag är rätt säker på att jag är gravid då de känns precis som min förra graviditet! :) 


    Vänta några dagar till åtminstone, eller ta ett ''testa tidigt'' test.

    Lycka till!
  • Charlotte861

    Jag hade (enligt mina beräkningar) också äl den 9e! Och jag fick ett svagt plus idag!! Ska testa imorgon igen. Va duktig du är som hållit dig från att testa!

    Är det din nummer två också? Lycka till!!

  • Pinnale

    Men åh så spännande!grattis! ????????????

    Jag beställde test från billiga-tester men dom har inte kommit än! Dom borde dyka upp idag så får väl testa på morgonen imorgon!????

    Ja det är nr 2! Hur gammal är din första?

  • Charlotte861

    Tack! Jag har testat igen precis nu och det är svag men definitivt starkare!! Herregud va sjukt... Min sambo kommer hem ikväll så får släppa bomben då!

    Vi har en liten på snart 10månader, men vi kände ganska direkt att vi ville ha en till men detta va ju som sagt första försöket med min konstiga cykel så hade nog räknat med att försöka typ 6mån.

    Jag är så nevös för att berätta!! Hoppas att han inte blir helt livrädd...

    Har du fått hem några tester?? Mina var sånna som reagera på 25hcg (?), finns ju de med bara 10 och 50 tror jag...

  • Pinnale

    Åh du får berätta vad han sa sen! hihi 


    Va skönt för er, er lilla har varit rätt "snäll" med andra ord? Vår dotter har inte sovit något alls under hela första året så vi har varit rätt rädda för att skaffa en till. Men vi båda vill ha syskon så vi sa att vi gör bort bebisåren nu och så är vi klara sen haha. 


    Fick hem testet idag ja! Tog ett babyplan nu i eftermiddags men de visade negativt. Men ska testa imorgon igen på morgon! Så vi får väl se om det blir något plus för oss, annars är jag nog skengravid haha! 

  • Charlotte861

    Jag funderade lite på hur jag skulle säga de, och jag la in en kanelbulle i ugnen åt honom när han kom hem! Så sa jag bara ?jag har en grej åt dig i ugnen? och han tog fram den och bara ?åh, en bulle! Men jag är mer en fruktkille? och så tig han ett päron!haha han fatta ingenting. Så då sa jag ?jaha, så du gillar inte bullar i ugnen?? Och då ryckte han till och fattade! Ganska kul reaktion!

    Jo, vår kille har varit ganska enkel och knappt vart sjuk heller. Vaknat ett par gånger på natten nästan från början. Det är ju mycket hur den första är som avgör förstår man nu!haha

    Jag håller tummarna för att det blir ett plus!!! De där med skengravid känner jag verkligen igen, man blir lite knäpp!

  • Pinnale

    Haha va roligt. Härligt att han blev glad. 

    Fick negativt test igen imorse, så nu tänker jag vänta och se om mensen kommer på lördag eller inte. Men de är så märkligt verkligen för har sån molvärk och det ömmar och sticker i brösten. Är jag inte gravid måste jag då kolla upp tissarna känner jag haha! 

  • Charlotte861

    Det låter klokt och vänta och se om de kommer någon mens. Det är lätt att hamna i träsket och testa och testa och de mår man verkligen inte bra av...

    Mina bröst känns mest lite tunga och hårda annars har ju typ inga symptom än.

    Hoppas du får ett plus väldigt snart:)

Svar på tråden Gravid?