• Anonym (pappa)

    Släppa ivåg 14åring på solsemester med ny klasskompis?

    Skulle du släppa iväg en 14åring, alltså som börjar i åttan till hösten, på solsemester utomlands tillsammans med en familj som du bara känner lite grann? 

    Dottern är smart och lugn, rätt kavat och kan prata för sig själv. Hon har lov att röra sig fritt i köpcentrumen i närheten och även inne i stan så länge hon har mobilen med sig, den är laddad och på och hon kommer hem på utsatt tid, samt hör av sig om det händer något som gör att hon blir sen.Hon klarar detta ypperligt.

    Den nya klasskompisen dök upp i klassen i februari och de tjejerna hittade varandra direkt. Kompisen har varit hemma hoss oss en del under våren och hon verkar bra. Lite blyg och försiktig, liksom respektfull. Jag har fått intrycket av att det är våran dotter som drar med sig kompisen på äventyr snarare än tvärt om.

    Föräldrarna verkar ganska olika, mamman är enligt min uppfattning ungefär som sin dotter, respektfull men tuffare, medan pappan verkar vara typen som pekar med hela handen vart skåpet ska stå om jag säger så. Två yngre barn har de också som är livliga och stojiga men som också respekterar tillsägelser och så. 

    Nu frågade de om de får ta med dottern en vecka till Italien och båda tjejerna dog på stört av glädje.

    Åka eller inte åka?

  • Svar på tråden Släppa ivåg 14åring på solsemester med ny klasskompis?
  • Anonym (Resa)

    Bjud över hela familjen på middag och få en bättre bild av dem. Prata sen igenom resan, regler, kostnader (vem betalar för er dotter, fickpengar etc) och bestäm efter det.

  • Colourfulrainbow

    Låt henne åka. Hon ska dit med hela kompisens familj. De kommer antagligen sola och bada. Blir inga vilda fester med fyra barn med på resan.

  • Anonym (Jaana)

    Åka...om det känns bra efter att ni haft ett möte med föräldrar och tjejer ooch diskuterat igenom "regler"

  • Anonym (Endabarn)

    Åka!

    Jag, som endabarn, fick alltid ta med mig kompisar på semestrar - det var suveränt!

  • Anonym (Mmm)

    finns väl ingen egentlig anledning att inte låta dottern åka? Såvida du inte har någon anledning att inte lita på familjen så är det väl inga problem.

  • Anonym (pappa)

    Jag lutar också emot att hon ska få åka men min man verkar ha fått dåliga vibbar av idén.

    Jag tror att jag ska bjuda dem på middag eller fika i veckan, så får vi se vad som händer.

  • Fritidsmamman
    Anonym (pappa) skrev 2018-06-18 20:50:29 följande:

    Jag lutar också emot att hon ska få åka men min man verkar ha fått dåliga vibbar av idén.

    Jag tror att jag ska bjuda dem på middag eller fika i veckan, så får vi se vad som händer.


    Din man?
  • Anonym (pappa)
    Fritidsmamman skrev 2018-06-18 21:36:14 följande:
    Din man?
    Ja, han ja. Slashasen som ligger i hängmattan och lite lamt försöker få ungarna ur poolen för tillfället.
  • Fritidsmamman
    Anonym (pappa) skrev 2018-06-18 21:46:51 följande:

    Ja, han ja. Slashasen som ligger i hängmattan och lite lamt försöker få ungarna ur poolen för tillfället.


    Och du är "pappa"?
  • Anonym (pappa)
    Fritidsmamman skrev 2018-06-18 21:48:37 följande:
    Och du är "pappa"?
    Ja precis.
  • Anonym (...)
    Fritidsmamman skrev 2018-06-18 21:48:37 följande:

    Och du är "pappa"?


    Finns familjer med två pappor, välkommen till 2000-talet.
  • Fritidsmamman
    Anonym (...) skrev 2018-06-18 21:52:54 följande:

    Finns familjer med två pappor, välkommen till 2000-talet.


    Absolut! Men på forum ska man hålla sig anonym. "Pappa" har skrivit "barnEN" samt "14-årig dotter" - samt att han är gift med en man. I Sverige finns där INTE många manliga gaypar med flera barn. Jävligt klantigt. Här på FL finns haters. Fråga mig. Jag är lesbisk och har fått hela FL och Flashback efter mig för typ tre år sedan.

    Folk skickade brev, ringde anonymt och terroriserade mig tills jag flyttade och fick skyddad identitet.

    Var rädd om din familj.
  • Anonym (pappa)
    Fritidsmamman skrev 2018-06-18 22:01:48 följande:
    Absolut! Men på forum ska man hålla sig anonym. "Pappa" har skrivit "barnEN" samt "14-årig dotter" - samt att han är gift med en man. I Sverige finns där INTE många manliga gaypar med flera barn. Jävligt klantigt. Här på FL finns haters. Fråga mig. Jag är lesbisk och har fått hela FL och Flashback efter mig för typ tre år sedan.

    Folk skickade brev, ringde anonymt och terroriserade mig tills jag flyttade och fick skyddad identitet.

    Var rädd om din familj.
    Jag har varit helt öppen med vår levandssituation i flera år på FL. Hela vägen ner till vad både jag och min man arbetar som och var på ett ungefär. Min man har också skrivit en del, och min äldsta son också. 

    Tråligt att du har blivit utsatt för tråkigheter, det är verkligen skit, men vi är en sån familj som inte vill eller behöver gömma oss.
  • Anonym (H)
    Fritidsmamman skrev 2018-06-18 21:36:14 följande:

    Din man?


    Du vet att en man kan vara gift med en annan man?! Det är 2000-talet och inte 1800-talet
Svar på tråden Släppa ivåg 14åring på solsemester med ny klasskompis?