• Anonym (Mamma)

    Egen tallrik på fsk?

    Får man lämna med en egen tallrik till sitt barn på förskolan? Nån som vet?

  • Svar på tråden Egen tallrik på fsk?
  • Anonym (Mamma)
    elyse skrev 2018-06-18 21:38:25 följande:

    Som du tar hem och diskar? Eller hur menar du?


    Nej, som står med förskolans andra tallrikar.
  • elyse
    Anonym (Mamma) skrev 2018-06-18 21:39:06 följande:

    Nej, som står med förskolans andra tallrikar.


    Så länge det inte innebär något merarbete för personalen borde det väl vara OK. Förskolechefen kan säkert ge ett mer definitivt svar så maila den personen.
  • Anonym (-)

    Yes! Jag lämnade en giftfri tallrik, samt glas, då fsk använde plast.

  • Ponine

    Varför behöver du ta med en egen tallrik? Vad är det för fel på de förskolan har?

  • Anonym (Anders)

    Nu blir jag så fantastiskt nyfiken! Varför skulle man vilja göra det?

    Går nog inre att svara på rent allmänt utan det är nog verkligen beroende av hur långt förskolan är villig att jämka samt vad motiveringen för det är.

  • Anonym (Anne)

    Det beror väl på varför barnet behöver egen tallrik. Har det tex något problem med maten/någon diagnos så att det bara äter från en viss tallrik så måste det ju vara okej. Men om det inte har något problem så förstår jag inte varför förskolans tallrikar inte duger.

  • Anonym (-)

    Många förskolor använder PLASTtalrikar och PLASTglas. Vilken normal människa vill att ens barn äter och dricker ur plast som används och diskats hundratals gånger!?

    Jag lämnade både glas och tallrikar på förskolan. Vägrade deras äckliga, giftiga plast!

  • Anonym (förälder)

    Är det okej att lämna egen mat också? Typ en matlåda varje morgon? Om man exempelvis vill att barnet äter ekologiskt och förskolan inte erbjuder det.

Svar på tråden Egen tallrik på fsk?