• Anonym (Z)

    Ni som fick stryk på rumpan av era föräldrar

    Ni som fick stryk på baken av era föräldrar, vilken utbildning hade de? Var de hög eller lågutbildade?

    Har ni förlåtit dem? Vad är er relation till dem idag?

  • Svar på tråden Ni som fick stryk på rumpan av era föräldrar
  • Anonym (Kerstin)

    Mina var högutbildade och det var mer än smisk i rumpan jag fick. Så fort jag var tillräckligt stark slog jag tillbaka. Morsan fick ordentligt med stryk när jag var 15 och rörde mig aldrig mer. Farsan var svårare men så fort jag fyllde 18 kunde jag polisanmäla honom, det var misshandel att slå en 18-åring på den tiden men inte att aga en 17-åring. Han blev friad och jag drog.

    Kom tillbaka tillfälligt när jag var 25 och gav farsan ordentligt med stryk, han var i dålig form pga spriten men det var riktigt gott att slå honom ordentligt.

    Har aldrig sett dom sen den dan....

  • Anonym (Z)

    Wtf? Blev du slagen på stjärten i tonåren?

    Förstår att du slog tillbaka.

  • Anonym (Kerstin)
    Anonym (Z) skrev 2018-06-19 10:36:19 följande:

    Wtf? Blev du slagen på stjärten i tonåren?

    Förstår att du slog tillbaka.


    Nej, i tonåren fick jag örfilar och ibland blev jag dunkad i en vägg. Det är lugnt nu, båda har gått bort.
  • Anonym (An)

    Pappa var militär och mamma var hemmafru. Var en hårt hållen östermalmflicka som fick stryk på rumpan av båda föräldrarna ända tills jag gick ut 9:an. Det var otroligt förnedrande och det gjorde jätteont. Samtidigt fick jag mycket kärlek och respekt på andra sätt så mina känslor är kluvna. 2 gånger gick de definitivt över gränsen och det var när jag stryk med riset. Måste närmast påminna om tortyr, så hemskt var det. De gångerna kan jag nog aldrig förlåta och jag hade i många år en ansträngd relation till dem men den normaliserades till slut. I dag är båda väldigt gamla och jag älskar dem på ålderns höst, smisk till trots.

  • Anonym (sun)

    1a generationen som utbildat sig på högskolan. Deras föräldrar lågutbildade.

    Mamma - ingen kontakt i dagsläget.

    Pappa - god kontakt.

    Smisken visste jag redan som barn/ungdom att det var fel. Har inga traumatiska minnen av smisken. Det är andra saker som är svårare att glömma /förlåta.

Svar på tråden Ni som fick stryk på rumpan av era föräldrar