• Vadhänder

    Ta hål i öronen

    Hej!

    Min dotter är nu fyllda fem år och vill så oerhört gärna ta hål i öronen. Jag vill inte ha moralpredikningar och pekpinnar, jag har förklarat för henne att det gör ONT och även efteråt pga skötsel för att undvika infektioner.

    Men, nu till det jag undrar över.

    Hon vill pistol, snabbt, enkelt och oftast båda samtidigt. Jag vill piercare som verkligen kan sin grej (det kostar 550 mer hos en piercare men pengarna är inget att tala om)

    Så hur har ni gjort?

    Och jag vänder mig TILL ER som både tagit hål me pistol OCH hos en piercare (alltså öronsnibben) vilket gjorde ondast? För enligt mig så borde det göra mindre ont hos en piercare där de skär igenom snabbt än med pistol, som för det första inte är steril, och med pistol skjuter man igenom ett trubbigt örhänge.

    Help a mum in need, med hur ni har gjort ??

  • Svar på tråden Ta hål i öronen
  • Kodia

    Jag tog min dotter till en piercare. Det kändes väldigt proffsigt. Hon fick en flaska rengöring, gratis återbesök (ifall vi skulle vilja) osv. Hon har aldrig haft några problem.

  • ninjamamman

    Absolut hos piercare och det har inte med att göra hur ont det gör utan för att det helt enkelt inte är bra att ta med pistol..

  • Heliena

    När jag var 9 år tog jag hos frisör med pistol.. Det är lätt hänt att det blir snett, inflammerat och så är smällen från pistolen rätt läskig för ett barn! Om jag vore dig skulle jag gått till en piercade för att få det ordentligt gjort.

Svar på tråden Ta hål i öronen