• Anonym (Oense)

    Flytta till usa, yay or nay?

    Att det är massa skit som händer där hela tiden och som verkligen trappats upp på sistone vet man ju, men ni som har usa-drömmar, skulle det stoppa er?

    Vi är så oense där. Den ena är övertygad att usas glansdagar är över och att det bara kommer sluta i katastrof där medan den andra kallar den för synisk och trots allt skit ändå vill flytta dit.

    Vi hade tänkt flytta nästa år, men nu är vi som sagt inte alls överens om den biten längre.

  • Svar på tråden Flytta till usa, yay or nay?
  • gahadas

    Har USA någonsin haft glansdagar? De som vill flytta dit kommer ju flytta dit i alla fall och vice versa.

    Sluta i katastrof kanske är att överdriva, men vill man inte flytta så vill man inte.

  • BossHoss
    Anonym (Oense) skrev 2018-06-20 14:44:37 följande:

    Att det är massa skit som händer där hela tiden och som verkligen trappats upp på sistone vet man ju, men ni som har usa-drömmar, skulle det stoppa er?

    Vi är så oense där. Den ena är övertygad att usas glansdagar är över och att det bara kommer sluta i katastrof där medan den andra kallar den för synisk och trots allt skit ändå vill flytta dit.

    Vi hade tänkt flytta nästa år, men nu är vi som sagt inte alls överens om den biten längre.


    Det händer inte så mycket i usa egentligen

    Det är som att ta hela europa och kalla det för ett land. Ta sedan alla rubriker från alla dagstidningar så skall du se att det är rätt bra i USA

    Har vänner som bott där och de var förvånade över hur trevliga och hjälpsamma folk är där gentemot sverige
  • Anonym (Oense)
    BossHoss skrev 2018-06-20 14:56:07 följande:

    Det händer inte så mycket i usa egentligen

    Det är som att ta hela europa och kalla det för ett land. Ta sedan alla rubriker från alla dagstidningar så skall du se att det är rätt bra i USA

    Har vänner som bott där och de var förvånade över hur trevliga och hjälpsamma folk är där gentemot sverige


    Men se det som pågår i texas nu tex. Det är så vidrigt att jag inte ens finner ord.
  • Tecum

    Hur kan man ens överväga att flytta till ett land som väljer en person som Trump till president?

  • Anonym (Oense)
    Tecum skrev 2018-06-20 15:00:04 följande:

    Hur kan man ens överväga att flytta till ett land som väljer en person som Trump till president?


    Och här växer sd hela tiden, är det bättre?
  • BossHoss
    Anonym (Oense) skrev 2018-06-20 14:59:58 följande:
    Men se det som pågår i texas nu tex. Det är så vidrigt att jag inte ens finner ord.
    Se det som händer i syrien vidrigt. Skulle aldrig kunna flytta till Dubai.
    För stort land för dela upp delstaterna för sig istället, skit i texas
  • HD2017dis
    Tecum skrev 2018-06-20 15:00:04 följande:
    Hur kan man ens överväga att flytta till ett land som väljer en person som Trump till president?
    Trumph är ju USAs sista chans efter allt skit som Obama "Mabus" gjorde för landet.
  • LFF

    Det beror väl lite på vart i USA ni hade tänkt flytta. Och är det tänkt att vara en permanent flytt eller en "vi har möjlighet att åka över i några år och jobba"?

    Jag skulle kunna tänka mig att åka över i några år men absolut inte permanent.

    Fast helst skulle jag vilja flytta till deras norra grannland om jag nu skulle flytta till andra sidan pölen.

  • Tecum
    Anonym (Oense) skrev 2018-06-20 15:02:02 följande:
    Och här växer sd hela tiden, är det bättre?
    Sd har inte statsministerposten och sitter inte ens i regeringen, det är en jäkla skillnad.
  • Anonym (Oense)
    Tecum skrev 2018-06-20 15:06:45 följande:

    Sd har inte statsministerposten och sitter inte ens i regeringen, det är en jäkla skillnad.


    Än.
Svar på tråden Flytta till usa, yay or nay?