• dudetten

    Singel 30+ och barnlängtan - donatorbarn?

    Är en 30+ som lever singel som börjar få en väldigt starkt längtan efter barn. Vill gärna prata med fler kvinnor i liknande situation. Hur tänker ni kring er barnlöshet/singelskap?

    Jag har börjat fundera på ett donatorbarn.

  • Svar på tråden Singel 30+ och barnlängtan - donatorbarn?
  • Morla69

    Jag är 38 år och har börjat göra utredning för att skaffa barn. Jag har varit väldigt osäker på detta men nu bara tänker jag att "jag kör!" :)

  • HD2017dis

    Jag är en man som är upp i dessa tankar. Kanske man skulle skaffa barn via surrogatskap.

  • Jeanetty

    Hej.

    Jag är 40 år och singel och har bestämt mig för att kontakta storkkliniken i Danmark för hjälp.

    Det finns en tråd som heter insemination i Danmark Augusti 2018 om ni vill hoppa in där? Sen kan jag tipsa om podden jag vill ha barn! Skitbra, de tar upp alla möjligheter som finns för män och kvinnor som har barnlängtan.

    Mvh Jeanette

  • Funderar81

    Har också en del funderingar. Är 37 och singel. Ännu inte listat ut hur jag ska göra. Bor en bit bort från familjen, så om jag ska köra själv blir det ganska mycket arbete. Det är många saker som ska funka.

  • Biet

    Har någon av er som planerar barn såhär funderat på att hitta en donator privat istället för heminsemination?

    Det brukar bli mycket billigare än att ex åka till Danmark och kraven man har kan man ju sätta ändå.

    Jag har fungerat som donator tidigare och hjälpt med lyckat resultat. Ibland känns det kanske bättre o kunna lägga pengarna på ett framtida barn istället.

  • Skogskantarellen

    Hej, Jag närmar mig 40 och är mitt uppe i en IVFbehandling via DK. Ska skaffa barn nr 2 på egen hand. Du är välkommen att skriva till mig. :)

  • Biet
    wasa1986 skrev 2018-08-19 03:09:35 följande:

    Ett förslag bara! Är det inte bra att man bli tillsammans med en som har barn istället  ?? 


    Det kan ju vara så att man vill ha sitt egna barn än bara bonusbarn om det blir så. Det är ju inte helt lika.
  • Vujt
    wasa1986 skrev 2018-08-19 03:09:35 följande:

    Ett förslag bara! Är det inte bra att man bli tillsammans med en som har barn istället  ?? 


    Riktigt dumt. En partners barn och egna barn är knappast samma sak. Inte ens i närheten. Man kanske faktiskt vill bli förälder - inte bara ha barn i hushållet (som dessutom kan försvinna när som helst (om man separerar)). Bli mamma eller pappa. Hur kan du ens komma på att föreslå något så dåraktigt?
  • wasa1986
    Vujt skrev 2018-08-19 08:43:32 följande:
    Riktigt dumt. En partners barn och egna barn är knappast samma sak. Inte ens i närheten. Man kanske faktiskt vill bli förälder - inte bara ha barn i hushållet (som dessutom kan försvinna när som helst (om man separerar)). Bli mamma eller pappa. Hur kan du ens komma på att föreslå något så dåraktigt?
    Det är dumt också när man tänker först och främst på vid separation innan man blir tillsammans med någon . 
  • Vujt
    wasa1986 skrev 2018-08-19 12:27:43 följande:

    Det är dumt också när man tänker först och främst på vid separation innan man blir tillsammans med någon . 


    Inte alls. Som det ser ut idag tar de flesta relationer slut så att inte fundera på det är korkat. Det är dock en parentes i det hela. Även om relationen skulle hålla resten av livet är en partners barn sen innan inte samma som egna. Har man barnlängtan har man det för att man vill bli förälder, inte för att man vill skaffa en partner som redan har barn och umgås med dessa barn. Man vill ha EGNA barn, inte bara vara omgiven av barn man inte är förälder till, då kunde man lika gärna börja jobba på en förskola och så är det bra sen men så funkar det inte. Du har uppenbarligen varken upplevt eller förstått vad barnlängtan handlar om.
  • brallison
    Vujt skrev 2018-08-19 08:43:32 följande:
    Riktigt dumt. En partners barn och egna barn är knappast samma sak. Inte ens i närheten. Man kanske faktiskt vill bli förälder - inte bara ha barn i hushållet (som dessutom kan försvinna när som helst (om man separerar)). Bli mamma eller pappa. Hur kan du ens komma på att föreslå något så dåraktigt?
    Inte dumt alls egentligen. Visst kan det bli svårt om barn har redan mamma och pappa, men om det finns endast en förälder, så varför inte. Om man resonerar som du gör, så blir inte adopterade barn som egna barn (vilket är ju tanke), då de är inte biologiska (fast visst finns det sådana fixerade människor också).
Svar på tråden Singel 30+ och barnlängtan - donatorbarn?