• lyhikje

    Knöl på halsen

    Hej. För cirka 5 månader sedan upptäckte jag av en ren slump att jag har en knöl på halsen, ganska liten som en ärta ungefär. Den sitter på högersidan ungefär vid mittenhöjd av halsen. Det var som sagt av en ren slump så har ingen aning om hur länge den faktiskt funnits där. Cirka en vecka efter upptäckten blev jag sjuk, jätte förkyld och hängig.

    Jag åkte iväg på en resa och försökte att inte tänka så mycket mer på det. När jag kom hem bestämde jag mig för att kolla upp det på vårdcentralen. Jag känner mig lite besviken av mottagandet där.. Jag förstod inte riktigt vad han sa och menade men han var helt säker på att det var en svullen lymfkörtel som inte har gått ner i storlek bara vilket kan vara ganska vanligt. Fine, det är det säkert, och hoppas verkligen på det. Men har en dålig magkänsla och önskar bara att jag hade fått tagit ett prov eller något.

    Knölen är inbäddad i en liten svullnad så när jag vrider på huvudet så ser man en liten utbuktning på halsen. Dessutom känns det stramt och obehagligt av högra sidan halsen till örat (detta kanske dock är för att jag pillar ganska mkt på knölen? hehe).

    Nu till min fråga: vad skulle ni ha gjort? Tycker ni att det är värt att uppsöka hjälp på ett annat sjukhus och typ begära att de gör biopsi på knölen? Eller ska jag lita på doktorn? Låter jag helt galen? Plz help

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-21 00:06
    PS. Kan tillägga att det var cirka 4 månader från att jag upptäckte knölen till att jag gick till vårdcentralen.

Svar på tråden Knöl på halsen