• Anonym (Oj)

    Laktosintolerant? Bara ökad mängd gaser?

    Har noterat att jag utan problem kan äta yoghurt, hårdost, lite glass och grädde. Men jag kan inte dricka mjölk och jag får stora mängder gaser av färdig potatismos.

    Kan gaser vara symtom på mjölk/laktos känslighet?

    Eller måste man ha diarré för detta?

    Jag har bara gaser.

  • Svar på tråden Laktosintolerant? Bara ökad mängd gaser?
  • Iowhannah

    Kan vara en liten känslighet. Det är ju inte intolerans eftersom du klarar yoghurt och annat.

    Själv är jag laktosintolerant och har aldrig fått diarré av det. De symptom jag har haft är magknip, uppsvälld mage och gaser.

  • Anonym (Oj)
    Iowhannah skrev 2018-06-22 07:42:10 följande:

    Kan vara en liten känslighet. Det är ju inte intolerans eftersom du klarar yoghurt och annat.

    Själv är jag laktosintolerant och har aldrig fått diarré av det. De symptom jag har haft är magknip, uppsvälld mage och gaser.


    Har tagit nå blodprov på laktos på vc men det visade inget så jag är kanske inte laktosintolerant men definitivt känslig. För jag kan tex inte dricka ett glas mjölk. Men får som sagt väldigt mycket gaser och även såklart ont i magen av detta.
  • Anonym (Kolhydrater)

    Jag får gaser när jag äter mycket kolhydrater med mjölk/laktos. Verkar vara liknande för dig när du säger att du får det av potatismos. Jag får också bara gaser ingen diarré.

Svar på tråden Laktosintolerant? Bara ökad mängd gaser?