• 030405

    Borde man gå till en doktor?

    Jag misstänker att jag har dyshidrotiskt eksem. Borde man söka upp en läkare och få det diagnoserat? Eller ska man bara sköta det själv?

  • Svar på tråden Borde man gå till en doktor?
  • Kerubmamman

    Hur väl klarar du dig med receptfria läkemedel?


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • 030405
    Kerubmamman skrev 2018-06-22 19:38:45 följande:

    Hur väl klarar du dig med receptfria läkemedel?


    Jag har läst att man ska hålla händerna återfuktade så jag använder handkräm. Utslagen blir inte alls allvarliga men jag vill liksom få bort dem.
  • Aniiee

    Köpte du kortisonkräm?

    När exemen redan finns där är det liksom försent att smörja med atrix......


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Kerubmamman
    030405 skrev 2018-06-22 19:53:39 följande:
    Jag har läst att man ska hålla händerna återfuktade så jag använder handkräm. Utslagen blir inte alls allvarliga men jag vill liksom få bort dem.

    Du behöver kortisonsalvor också när det har blossat upp. Du kanske klarar dig med receptfria kortisonsalvor men det kan nog vara bra att kontakta vårdcentralen.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • 030405
    Aniiee skrev 2018-06-22 21:08:45 följande:

    Köpte du kortisonkräm?

    När exemen redan finns där är det liksom försent att smörja med atrix......


    Har inte köpt kortisonkräm än men jag ska göra det
  • 030405
    Kerubmamman skrev 2018-06-22 21:13:12 följande:

    Du behöver kortisonsalvor också när det har blossat upp. Du kanske klarar dig med receptfria kortisonsalvor men det kan nog vara bra att kontakta vårdcentralen.


    Ska pröva med receptfri kortison men det inte hjälper så ska jag kontakta läkare. Är det någon fara att ha det i solen och bada ska nämligen snart på solsemester.
  • Aniiee
    030405 skrev 2018-06-22 22:15:39 följande:
    Ska pröva med receptfri kortison men det inte hjälper så ska jag kontakta läkare. Är det någon fara att ha det i solen och bada ska nämligen snart på solsemester.
    Är solsemestern vid ett hav? Saltvatten gör nämligen små underverk på eksem. Jag brukar doppa mina händer i saltlösning när det är som värst.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • 030405
    Aniiee skrev 2018-06-22 22:28:12 följande:

    Är solsemestern vid ett hav? Saltvatten gör nämligen små underverk på eksem. Jag brukar doppa mina händer i saltlösning när det är som värst.


    Vilken lättnad, ska vara vid ett hav. Skönt att veta att det inte påverkar neggativt
Svar på tråden Borde man gå till en doktor?