• Anonym (O)

    Vi är inte överens om efternamnet vad händer?

    Vi fick en dotter för 2 mån sen och vi ska nu gå isär pga olika anledningar . Men vi kommer inte överens om efternamnet . Jag vill att hon ska bete mitt och han tvärt om . Vad händer om man inte skickar in papperna i tid? Kan jag på nått vis få igenom mitt efternamn? Vi har gemensam vårdnad kan tilläggas .

  • Svar på tråden Vi är inte överens om efternamnet vad händer?
  • Anonym (z)

    Blir mammans efternamn om ni inte skickar in om annat och inte redan skickat in. 

  • Anonym (O)
    Anonym (z) skrev 2018-06-23 11:10:13 följande:

    Blir mammans efternamn om ni inte skickar in om annat och inte redan skickat in. 


    När jag har googlat så står det ju att det hamnar i domstol ? Och hur får hon sitt vanliga namn på papper ?
  • Anonym (z)
    Anonym (O) skrev 2018-06-23 11:36:28 följande:
    När jag har googlat så står det ju att det hamnar i domstol ? Och hur får hon sitt vanliga namn på papper ?
    Alltså fylldes ni inte i något som blir det ju automatiskt mammans sedan får väl pappan dra det till dom stol om han vill byta men inte mamman. Iallafall så jag fick et förklarat, fast det va 10 år sedan så det kan ju ha ändrats. 
  • Anonym (z)
    Anonym (z) skrev 2018-06-23 11:42:51 följande:
    Alltså fylldes ni inte i något som blir det ju automatiskt mammans sedan får väl pappan dra det till dom stol om han vill byta men inte mamman. Iallafall så jag fick et förklarat, fast det va 10 år sedan så det kan ju ha ändrats. 
    Alltså fylldes ni inte i någon namn så blir det ju automatiskt mammans sedan får väl pappan dra det till domstol om han vill ha ett byte men inte mamman. Det va iallafall så det blev förklarat för mig för 10 år sedan och vi stod i konflikt med efternamnet. Barnet fick mitt.
  • Anonym (H)
    Anonym (z) skrev 2018-06-23 11:10:13 följande:
    Blir mammans efternamn om ni inte skickar in om annat och inte redan skickat in. 
    Så är det
  • TriC
    kalleman skrev 2018-07-04 10:23:11 följande:

    varför kan hon inte heta bådas? Det är ju lagligt numer att ha 2 efternamn.


    Lagligt men oftast fult; Synd om barnen ska drabbas av att föräldrarna inte kan komma överens. 
Svar på tråden Vi är inte överens om efternamnet vad händer?