• Faxo33

    Förrvirad

    Hej! Tog Gravtest 8/6 och det var plus men har haft ont under magen innan och efter testet. Åkte till gym akutmottagning 15/6 då de tog VUL och såg bara att det var en gravidit på g. Men de tog även HCG prov som var 14000 och skulle komma tillbaka den 18/6 för nytt prov som visade 29000 HCG. Skulle komma tillbaka 21/6 för VUL och se om de kunde hitta gulsäcken och de gjorde dem. Men är förvirrad då jag trodde att jag var i gravid vecka 6 men det visade sig att jag var i mellan 4-5. Min beräkning av min senast mens som var 9/5 så ska jag vara i 6 vecka. Vad stämmer?

  • Svar på tråden Förrvirad
  • Jag är bara jag

    29000 i hcg stämmer mycket bättre med v.6. Tagit flera hcg i de fyra sista graviditeterna och haft ca 10000 (tvillingar, m.f), ca 2000 ( mest troligt tvillingar, MA), ca 300 och ca 900 vecka 4+5. VUL v.6 är tidigt, man ser fortfarande inte bra. V.8 ska man se tydligt så egentligen bör man inte göra VUL innan dess.

  • Faxo33

    De kollade VUL på grund av mina smärta och för att se att allt låg rätt och var normalt. Så du tror att det kan bli tvillingar på grund av så hög HCG?

  • Jag är bara jag
    Faxo33 skrev 2018-06-23 22:13:30 följande:
    De kollade VUL på grund av mina smärta och för att se att allt låg rätt och var normalt. Så du tror att det kan bli tvillingar på grund av så hög HCG?
    Om det är bara v.5 tyder hcg på det. Är det v.6 är det mer normalt, men ändå högt värde. Du får göra VUL igen om några veckor så får du se.
  • Faxo33

    Orolig över att jag inte känner av graviditet mer ????. Var illa mående och ömma bröst hela tiden i hela maj och början av juni. Men känner inger längre. Kan man få missfall utan någon blödning?

  • Jag är bara jag
    Faxo33 skrev 2018-06-25 14:41:39 följande:
    Orolig över att jag inte känner av graviditet mer ????. Var illa mående och ömma bröst hela tiden i hela maj och början av juni. Men känner inger längre. Kan man få missfall utan någon blödning?
    Symptom kan komma och gå utan att det är m.f. Vid regelrätt m.f då blöder man- vid MA blöder man inte förrän det kommer ut ox det kan i värsta fall dröja några månader..
Svar på tråden Förrvirad