• Belliboo

    HJÄLP - svampen försvinner inte

    Jag fick för 1,5 vecka sedan svampinfektionen från helvetet, aldrig haft ett sånt extremt utbrott. Behandlade med diflucan för ca en vecka sedan. Den värsta klådan och de extrema kesoflytningarna försvann efter ca 2 dagar, men svedan (framförallt kring slidöppningen) och en viss klåda finns kvar och har vart densamma i flera dagar nu, utan förbättring...

    Smörjer konstant med olivolja, äter hälsoyoghurt, sover naken och försöker gå utan trosor så ofta jag kan. Börjar bli orolig över att det inte ska försvinna... :(

    Finns det någon där ute som är proffs på svamp i underlivet och har tips på någon mirakelkur för att bli av med skiten? Börjar bli desperat :(

  • Svar på tråden HJÄLP - svampen försvinner inte
  • Anonym (Little)

    Sådär har jag också haft det. Apotekets varor gjorde allt mycket värre för min del....Det visade sig att jag hade (har fortfarande) candida. Läs på! Den här typen av problematik har ibland att göra med att vi har fel pH-värde och är försurade. Jag har lagt om min kost helt, äter inte mejerivaror eller gluten (så lite socker som möjligt). Det är en lååång process men det är det enda som har hjälpt mig efter år med svampinfektioner. Äter även vild oreganoolja i tablettform. Kokosolja från hälsokost är också bra - svampdödande. Det kan du både äta av och smörja in dig med - det lindrar. Hoppas du blir Ahmed eländet snart, vet hur jobbigt de är.

  • Anonym (E)

    Undvik socker ett tag och använd RFSU Active Balance. Klä dig i bomullstrosor och kjol/klänning, aldrig tajta byxor i syntetmaterial.

  • Anonym (olivolja)

    Olivolja, men inuti (då kladdar det inte heller) och inga trosor. Inte ens bomull. Olivolja är pH-neutralt.

Svar på tråden HJÄLP - svampen försvinner inte