• Inovember17

    löshår! behöver råd

    Hej!

    Jag har tjockt eget hår till axlarna men vill så gärn ha långt hår så jag kan ha lång fläta nu på sommaren.

    Jag funderar på nailhaire med platta fästen.
    Frisören som sätter i sa at jag behöver 200 slingor.
    Det känns mycket men är helt klart värt det om det blir snyggt.

    Ni som har använt den metoden, vad tycker ni? Ni med tjockt eget hår vad säger ni om löshår? Blir det bra? De känns som de med något tunnare hår har lättare att få ett fint resultat eller?
    Hur känd det att ha denna typ av löshår isatt? Gör det ont? Kliar eller svider? Stör ni er på ert hår nån gång?

    Undrar också vad som är rimligt att betala för 200 slingor?

    Det blev många frågor men vill inte lägga massa pengar på nått som inte blir bra.
    Hoppas nån där ute kan svara på mina frågor ????

  • Svar på tråden löshår! behöver råd
  • Sisterofthesun

    Det är svårt att svara på frågorna eftersom att det är väldigt individuellt vilken metod man föredrar. Hade varit lättare om det fanns en bild på ditt hår också.

    Jag trivdes inte riktigt men den metoden. Har har väldigt tjockt, lockigt/vågigt hår men med tunna strån. Ibland föll de av vid dusch eller borstning, ofta föll även det egna håret med om fästet gnagt för mycket. Jag som tycker om att ha håret uppsatt hade problem med att fästena syntes. Känns också obehagligt med en massa "pluppar" i håret som dessutom kan bli vassa eller bara obehagliga, särkilt när man ska sova.

    Jag skulle nog rekommendera isytt löshår istället. Det är vad jag använt mig mest av och varit mest nöjd med och som slitit absolut minst på håret :)

  • Sisterofthesun

    Svarade inte på alla frågor såg jag nu men kan tillägga att det kliar med alla metoder mer eller mindre skulle jag säga. Kan också göra lite ont i början när fästena "sliter" från skalpen.

  • Inovember17

    Okej tack för svar!
    Sy in hår har jag gjort tidigare och tyckte bra om det men det måste sättas om efter nån månad och jag tycker det kliar och spänner ibörjan så jag nästan haft huvudvärk känsla. Kanske har hon som gjort mitt dragit åt flätorna för hört.

    Vad tycker du om tejp?

  • Sisterofthesun
    Inovember17 skrev 2018-06-27 23:27:05 följande:

    Okej tack för svar!

    Sy in hår har jag gjort tidigare och tyckte bra om det men det måste sättas om efter nån månad och jag tycker det kliar och spänner ibörjan så jag nästan haft huvudvärk känsla. Kanske har hon som gjort mitt dragit åt flätorna för hört.

    Vad tycker du om tejp?


    Håller med om att det spänner men det gör all hårförlängning tycker jag. Tejp funkade inte på mig alls. Fick ha i jättemycket för att det skulle smälta ihop med mitt egna hår och blev därför jättetungt. Tejpen lossnade efter varje dusch också :/
Svar på tråden löshår! behöver råd