• Solveig og Kosinus

    Vad ska jag ge kattvakten?

    En bekant jag inte känner jätteväl har lovat att ta hand om min katt under två veckor. Hon vill inte ha något i gengäld, men jag vill givetvis tacka henne.

    Pengar är uteslutet, så vad ska jag köpa?

  • Svar på tråden Vad ska jag ge kattvakten?
  • Stuppis1

    En biocheck om hon gillar bio.

    En flaska vin och några goda ostar.

    Bjud henne på middag på en fin restaurang.

    Presentkort på massage.

    Jag hade gett något av detta då det oftast uppskattas av de flesta.

  • Aikido

    Förlåt för det senaste inlägget. Sitter här och tittar med ena ögat på en gammal porrfilm samtidigt som jag läser om Sagan om Ringen. Lite svårt att samla tankarna.

  • Glinda från Oz

    Jag har samma problem så jag följer tråden.

    Om du har möjlighet skulle det kanske vara kul att köpa något från där du är.

  • Solveig og Kosinus

    Tror gulddildo är lite för dyr tyvärr. Fin ide annars.

    Bra ideer Stuppis1. Tyvärr bor hon i en håla utan biograf eller restauranger. (Vi ska bila dit med katten, bor långt ifrån vara..). Vet inte om hon dricker alkohol, ska fråga. Choklad gillar hon, det har hon sagt men känns ju som om jag måste köpa flera kilo, så tacksam som jag är.

    Men typ, vin, choklad och blommor kanske? Är det tråkigt?

  • Solveig og Kosinus
    Glinda från Oz skrev 2018-07-01 19:52:12 följande:

    Jag har samma problem så jag följer tråden.

    Om du har möjlighet skulle det kanske vara kul att köpa något från där du är.


    Ja, maken sa precis det! Vi är från en större stad, kattvakten bor på landet 15 mil härifrån. Så nåt lokalt härifrån kanske.

    Problemet är att jag knappt känner henne. (Kontakt via släkten) så svårt att veta vad hon gillar. Försökte fråga, men hon vill ju rakt inte ha nåt alls. På sin höjd en dajm typ.
  • Glinda från Oz
    Solveig og Kosinus skrev 2018-07-01 19:56:33 följande:

    Ja, maken sa precis det! Vi är från en större stad, kattvakten bor på landet 15 mil härifrån. Så nåt lokalt härifrån kanske.

    Problemet är att jag knappt känner henne. (Kontakt via släkten) så svårt att veta vad hon gillar. Försökte fråga, men hon vill ju rakt inte ha nåt alls. På sin höjd en dajm typ.


    Jag tycker du ska fråga din släkting vad hon gillar. Annars blir det väl de allmänna presenterna vin, blommor mm Biocheckar funkar också fast det inte finns någon bio i hennes by antar jag att hon regelbundet åker till en större by eller stad.
  • Godisbuske

    På större Ica brukar det ju alltid hänga diverse presentkort, så ett sådant blir väl bra. och ett litet tackkort

  • nnnnnnnn

    Finns ju rätt allmänna saker som de flesta gillar eller kan ge vidare till andra tex:
    * Olivolja
    * Kryddblandning
    * Nymalt kaffe
    * Löste + ev. tesil
    * Choklad
    * Kakor/kex
    * Marmelad/sylt - lyxigare variant eller hemgjord
    * Vin/öl/cider - alkoholfritt eller med alkohol
    * Lyxigare saft från lokalproducent eller hemgjord
    * Gott bröd från finare bageri eller hemgjort

    Borde kunna bli en rejäl korg och anpassas till er budget

  • Solveig og Kosinus

    Faster har noll koll. "Köp nåt som ungdomar gillar!" Kattvakten är 32.

    Närmsta stad från henne sett är över 10 mil bort - vågar jag mig på biocheckar då? Låter som en trevlig ide.

Svar på tråden Vad ska jag ge kattvakten?