• Mickis1984

    Ägglossning efter skrapning ?

    Hej.

    Jag är 34 år och har sedan tidigare 2 barn på 12 & 10 år och 1 missfall innan det.

    Hade redan då svårt att bli gravid och vi var faktiskt under utredning när vi blev gravida spontant men det slutade i MF.

    Jag har sedan då innan första barnet inte ätit några p piller. Jag har idag en annan kille än pappan till mina 2 barn, vi försökte i 1 år innan det blev positivt på grav testet, tyvärr av olika anledningar gjorde jag en skrapning som jag ångrar mer än allt annat i livet just nu och följderna av den blev en infektion i livmodern så jag blev inlagd, fick äta 2 sorters antibiotika när jag kom ut från sjukhuset, det var rester kvar ändå och grav test visade Pos i över 5 v så då fick jag cytotec piller hem att ha under tungan och svälja, hade då på måndagen börjat blöda lite av mig självt, mens ? Hade då en äggblåsa på vänster äggstock som var 12mm. Och en cysta ? På höger som var ca 30mm.

    Men tog pillerna ändå för att verkligen få igång blödningen, natten till onsdagen blödde jag så mkt att jag fick en akut tid till kvinnokliniken där hon konstaterade att jag hade äggblåsan på vänster äggstock som då var 18mm hon sa att det blir nog ägglossning om ca 1 v ?

    Fick piller att ta för att stoppa upp blödningen som jag tog. Blödde till lördag fm sedan kom det som rikliga flytningar som va mörk rosa och bruna enda till på söndag,

    Hade tid på torsdagen alltså nästan 1 v efter jag var in och det blödde så mkt och äggblåsan va 18 mm på vänster och ca 30 mm på höger, han frågade innan han undersökte om jag kände något, sa att jag hade lite som typ mensvärk och om det kanske va ägglossning på g ?

    Han tittade och sa att jag hade nog rätt om ägglossning för min slemhinna var 11mm tjock och såg ut som vid ägglossning alt graviditetstester men eftersom hcg i blodet va nere på de normala så var det inga rester sa han.

    Däremot hade den äggblåsan som va 18mm på onsdagen innan nu blivit 4x5 cm !

    Jag frågade om de ens vart nå ägg å han sa att ibland när ägget släppt så fortsätter äggblåsan att växa och blir en cysta, den på höger va också kvar nu 28x29mm, alltså oförändrad.

    Så frågan är ju nu om jag har haft ägglossning medan jag fortfarande blödde eller typ direkt efter ??

    Eller inte alls ?? Även fast slemhinnan såg precis ut som vid ägglossning ??

    Jag bil inget hellre än att bli gravid igen men är så fruktansvärt rädd att jag förstört mina chanser efter allt ståhej i livmodern ????

    Ska tillägga att jag även har SLE vilket även det försvårar lite att bli gravid.

    Till dig som orkat läsa, tack och hoppas någon kanske kan/vill peppa mig, för allt jag googlar om cystor i äggstockarna säger att du inte kan bli gravid sålänge du har dom där ????

Svar på tråden Ägglossning efter skrapning ?