• onespecialgurl

    Pappans beteende normalt?

    Behöver skriva av mig lite...

    Jag har en femåring med mitt ex. Han har valt att ha varannan helg. Och det går till och från bra men oftast så kör han med maktspel och har ingen respekt för mig. Ska det vara så?

    Backstory: Vi tog gemensamt beslut att behålla barnet. När sonen var 6 månader dumpade han mig och jag och sonen fick flytta ut. Sen dess har sonen varit varannan helg hos pappa. (pappa och hans nya har inte tid att köra till föris varje dag ca 2,5mil) Om han inte är sjuk för då får han inte komma dit (alltså förkylningar och dyl) Jag har varit flexibel och kunnat ändra tider eller plats för hämtning. Men om jag behöver ändra är det stooor uppoffring från honom. Det har varit några bråk där han sagt att jag inte tar ansvar för vår son och att han gör allt för sin son. Och att han skulle göra mitt liv ett helvete om jag ansökte om egen vårdnad.

    Märker att pappan för över sina konservativa idéer tex klipper dom håret på honom när han sparar ut och då säger sonen bara till oss när vi frågar att pappa säger att killar har kort hår och tjejer har långt. Eller att han önskade sig en rosa pulka sen kom han tillbaka från pappa och skulle absolut ha en svart för det har killar. Ofta vid överlämning beter sig pappan överlägset och drygt mot mig.

    I övrigt verkar sonen ha det bra hos pappa men märker av att nya barnen kommer i första hand. Just nu är det gråt och skrik när pappa hämtar från vårat hem eller när vi säger att det är pappa helg och pappa hämtar från föris.

    Detta är ett axplock av allt.

    Tips vad man kan göra åt situationen?

Svar på tråden Pappans beteende normalt?