• mammaåten

    Vad är fel, kommer inte in på någon webbsida? Apple

    Har en MacBook Air.

    När jag ska öppna en ny internetflik, skriver in sökningen, ex ?Google? så börjar den söka men ingen sida kommer upp utan den bara tänker.

    Testat att starta om datorn & att stänga av internet (då kommer det upp ?ingen internetåtkomst? på sökningen).

    Vad kan vara fel?

    Tidigare har jag bara kunnat trycka enter en gång till och då har det kommit upp ( har verkar som att den tappat internetanslutningen en stund).

  • Svar på tråden Vad är fel, kommer inte in på någon webbsida? Apple
  • mammaåten

    Märker nu när jag ska skicka sms från datorn att det inte heller går iväg.

    Står inte att det inte gick att skicka, utan den stannar i arbetet.

    När jag trycker på wi-fi symbolen är det en bock vid mitt nätverk & i början varierade det mellan ?wi-fi: på? och ?wi-fi: letar efter nätverk?. Sen blev det fast med på, när jag startar om håller den på att slå i mellan dessa två.

  • gahadas

    Om du öppnar upp terminalen och skriver
    ping 8.8.8.8
    och trycker enter, vad får du för svar och är det samma svar hela tiden eller varierar det?

  • Kokoskorven
    mammaåten skrev 2018-07-03 10:58:27 följande:

    Har en MacBook Air.

    När jag ska öppna en ny internetflik, skriver in sökningen, ex ?Google? så börjar den söka men ingen sida kommer upp utan den bara tänker.

    Testat att starta om datorn & att stänga av internet (då kommer det upp ?ingen internetåtkomst? på sökningen).

    Vad kan vara fel?

    Tidigare har jag bara kunnat trycka enter en gång till och då har det kommit upp ( har verkar som att den tappat internetanslutningen en stund).


    Stäng av och på wifi på datorn (tryck på wifisymbolen och välj "stäng av wifi". Prova igen. Funkar det inte, stäng av routern, vänta lite, sätt igång den igen.
  • ashaekdfhefef
    mammaåten skrev 2018-07-03 10:58:27 följande:

    Har en MacBook Air.

    När jag ska öppna en ny internetflik, skriver in sökningen, ex ?Google? så börjar den söka men ingen sida kommer upp utan den bara tänker.

    Testat att starta om datorn & att stänga av internet (då kommer det upp ?ingen internetåtkomst? på sökningen).

    Vad kan vara fel?

    Tidigare har jag bara kunnat trycka enter en gång till och då har det kommit upp ( har verkar som att den tappat internetanslutningen en stund).


    Apple är felet.
Svar på tråden Vad är fel, kommer inte in på någon webbsida? Apple