• greta34

    HJÄLP jag har börjat använda Lymecycline Actavis

    Hej, jag har precis börja använda läkemedlet Lymecycline Actavis ( 1 gång om dagen) och jag har några frågor till dom som har använt det här läkemedlet.

    1. Först hur fungerade det för er? Fick ni bort all acne eller blev acnen bara värre efter behandlingen?

    2. följd fråga på det. Hur länge tog det för er innan behandlingen började verka?

    3. Jag ska på sol semester om dryga 17 dagar och jag är rädd att jag kommer få värsta acne utbrottet eftersom min läkare sa till mig att pausa medan jag är där. (Den här frågan kanske jag borde jag fråga en riktig dockor för men aja)

     Tack till alla som tar sin tid att svara på dom här frågorna :)

  • Svar på tråden HJÄLP jag har börjat använda Lymecycline Actavis
  • FruNyfiken

    Jag äter Tetralysal/Limecyline inte på grund av acne, utan på grund av en autoimunsjukdom som kallas HS.
    För mig är medicinen bara ett upprätthållande. Alla försök att trappa ner eller avsluta har alltid orsakat mer problem. När man äter Tetralysal/Limecyline (det är samma sak) får man inte vistas i sol. Jag har ätit i två år nu utan uppehåll och har fått förmaning att inte vistas i sol eftersom det kan ge brännskador. Jag har varit utomlands flera gånger, men håller mig i skuggan eller har kläder som täcker. Vill du sola ska du inte äta medicinen!

  • Anonym (Inte sol)
    greta34 skrev 2018-07-05 13:42:49 följande:

    Hej, jag har precis börja använda läkemedlet Lymecycline Actavis ( 1 gång om dagen) och jag har några frågor till dom som har använt det här läkemedlet.

    1. Först hur fungerade det för er? Fick ni bort all acne eller blev acnen bara värre efter behandlingen?

    2. följd fråga på det. Hur länge tog det för er innan behandlingen började verka?

    3. Jag ska på sol semester om dryga 17 dagar och jag är rädd att jag kommer få värsta acne utbrottet eftersom min läkare sa till mig att pausa medan jag är där. (Den här frågan kanske jag borde jag fråga en riktig dockor för men aja)

     Tack till alla som tar sin tid att svara på dom här frågorna :)


    Följ läkarens råd angående solen!! Jag var dum och solade, fick rejäla brännblåsor som tog lång tid att läka.

    När jag är på semester slutar jag ett tag innan och börjar igen när jag kommer hem. Nu har jag ätit i snart 5 år, med korta uppehåll, så det hinner inte hända jättemycket på 2 veckors solsemester.

    Tog ca en månad innan jag tyckte det hjälpte, trampade ner till underhållsdos efter 6 mån har jag för mig. Har försökt sluta många gånger men acnen kommer tillbaka varje gång
Svar på tråden HJÄLP jag har börjat använda Lymecycline Actavis