• Svar på tråden Killnamn
  • fluu

    Tycker om det. Det låter så trevligt och reko. Fint, enkelt och gångbart. "Fabbe" sött smeknamn.

    Svårt att veta vad det är för namnstil du är ute efter, men jag gissar på enkelt och hyfsat internationellt:

    Filip, Lukas, Oscar, Ossian, Samuel, Aron, Hugo, Gabriel, Adrian, Jakob, Valter, Isak, Herman.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • senalena
    3hjärtan skrev 2018-07-05 21:40:24 följande:

    Vad tycker ni om namnet Fabian?

    Tar gärna emot namnförslag.


    Jag tycker namnet Fabian är fint.

    Vilken typ av namnförslag vill du ha, har du något tema eller är det första barnet?

    Gabriel
    Jacob
    Elias
    Adrian
    Victor
  • 3hjärtan

    Andra förslag är

    Milo

    Milton

    Melvin

    Leon

    Gillar Fabian men mest fått dåliga reaktioner till det namnet som - ungen kan väl inte ska heta Fabian? Och liknande.

  • vankelmodig

    Hur kan folk säga något sånt om namnet Fabian? Vad är det för människor du har att göra med i din umgängeskrets som ställer sådana frågror? Det är ett latinskt namn som har använts i Sverige sedan 1500-talet. Det finns ytterst få traditionella namn i Sverige som har latinskt ursprung utan att vara bibliska. Det är ett sånt otroligt fint namn, jag skulle absolut kunna tänka mig att namnge en son Fabian i framtiden!

    Léon tycker jag också är fint. Jag älskar klassiska franska namn.

    De andra namnen du nämner är white trash.

  • Mizzy68

    Jag tycker att Fabian är ett fint namn och det är inte så vanligt heller. Det är ni som föräldrar som ska välja namn, bry er inte om vad alla andra tycker.

  • 3hjärtan
    vankelmodig skrev 2018-07-06 17:27:15 följande:

    Hur kan folk säga något sånt om namnet Fabian? Vad är det för människor du har att göra med i din umgängeskrets som ställer sådana frågror? Det är ett latinskt namn som har använts i Sverige sedan 1500-talet. Det finns ytterst få traditionella namn i Sverige som har latinskt ursprung utan att vara bibliska. Det är ett sånt otroligt fint namn, jag skulle absolut kunna tänka mig att namnge en son Fabian i framtiden!

    Léon tycker jag också är fint. Jag älskar klassiska franska namn.

    De andra namnen du nämner är white trash.


    Milton är ett gammalt engelskt namn
  • fluu
    3hjärtan skrev 2018-07-06 12:32:06 följande:

    Andra förslag är

    Milo

    Milton

    Melvin

    Leon

    Gillar Fabian men mest fått dåliga reaktioner till det namnet som - ungen kan väl inte ska heta Fabian? Och liknande.


    Då röstar jag definitivt för Fabian. Varför skulle han inte kunna heta ett sedan länge använt och gångbart namn?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    3hjärtan skrev 2018-07-06 12:32:06 följande:

    Andra förslag är

    Milo

    Milton

    Melvin

    Leon

    Gillar Fabian men mest fått dåliga reaktioner till det namnet som - ungen kan väl inte ska heta Fabian? Och liknande.


    Då röstar jag definitivt för Fabian. Varför skulle han inte kunna heta ett sedan länge använt och gångbart namn?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • 3hjärtan
    Mizzy68 skrev 2018-07-06 17:32:31 följande:

    Jag tycker att Fabian är ett fint namn och det är inte så vanligt heller. Det är ni som föräldrar som ska välja namn, bry er inte om vad alla andra tycker.


    Blir lätt att man gör det då alla varit negativa.

    Vill inte ge ett namn som är konstigt för alla andra.

    Själv skulle jag aldrog kommentera nåt negativt om nån berätta vad sitt barn skulle heta ifall jag ej skulle gilla namnet
  • senalena
    3hjärtan skrev 2018-07-06 12:32:06 följande:

    Andra förslag är

    Milo

    Milton

    Melvin

    Leon

    Gillar Fabian men mest fått dåliga reaktioner till det namnet som - ungen kan väl inte ska heta Fabian? Och liknande.


    Leon är också fint.
    Kan du inte döpa honom till Fabian Leon då? Och om det skulle vara så att han ogillar sitt namn så får han använda andranamnet.

    Skit förövrigt i andras negativa åsikter.
Svar på tråden Killnamn