• Lindinii

    "Irritation" över att ändra lägger sig i.

    Nåt som jag har tänkt väldigt mycket på å vet att de blir så när bebis är fött.

    Jag väntar mitt första barn å är 30 år. Redan nu så lägger sig släkten i vad jag ska äta å inte äta under graviditet å vad jag ska köpa å inte köpa.

    Och när barnet är fött så känner jag att många kommer att säga, håll så, gör så, akta huvudet å allt man kan tänka sig.

    Visst jag är nybörjare på att ha ett eget barn. Men samtidigt så har jag vart barnvakt, är gudmor åt 2 st å har haft bebisar mycket i min närhet.

    Jag vet mycket å visst jag vet ju inte allt.

    Men jag känner att jag vill lära mig själv inte att jag ska vara en elev för att lära mig hur jag tar hand om mitt barn!

    Om jag vill ha tips eller råd om saker så frågar jag ju självklart.

    Tänker jag helt fel eller ska jag bara acceptera att människor kommer å säger till vad jag ska göra med mitt barn?!

  • Svar på tråden "Irritation" över att ändra lägger sig i.
  • Långbenopluto

    Lägger du energi på detta så kommer du gå under, för dessa råd får alla...… bara att vara tyst och nicka.

    För börjar du svara emot så kommer du få en massa ovänner.

  • Fia 28

    Lite tips och råd får man nog räkna med. Men det låter som de redan lägger sej i en hel del, så jag tycker du ska säga till redan nu att du bestämmer själv.

  • Fia 28

    Lite tips och råd får man nog räkna med. Men det låter som de redan lägger sej i en hel del, så jag tycker du ska säga till redan nu att du bestämmer själv.

  • Lindinii
    Salmiakk skrev 2018-07-06 12:09:57 följande:

    Lägger du energi på detta så kommer du gå under, för dessa råd får alla...? bara att vara tyst och nicka.

    För börjar du svara emot så kommer du få en massa ovänner.


    De är ju min släkt som lägger sig i så de är väldigt jobbigt. Lägger inte energi på de varje dag. Men när nån av min släkt säger nåt de är då jag tänker på det hur tusan de blir när bebis är fött.
  • Lindinii