• Anonym (Nyfiken)

    Åka på semester till världens farligaste land för kvinnor?

    Hade ni vågat åka på semester till Indien tillsammans med er familj som består av minst en dotter?

    Tänkte mest på att Indien är världens farligaste land för kvinnor, så det verkar ju inte så smart att åka dit, men ändå ser man folk som åker dit på semester så det är kanske inte lika farligt som för den vanliga befolkningen.

    Så vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Åka på semester till världens farligaste land för kvinnor?
  • EmberEyes

    Det beror väl helt på vart man åker och hur man turistar. Jämför med att åka till NYC. Hänger du på 5th Ave så är du ganska trygg och säker, börjar du mucka med gängen i projekten i Bronx kan du räkna med att åka på stryk eller bli skjuten.

  • Anonym (.)

    Jag känner flera barnfamiljer som åkt dit på semester och tyckt det varit super. Min kusin som är tjej bor även där och hon har aldrig råkat ut för nåt. Indien är verkligen en upplevelse! Tycker absolut att du ska åka med din familj.

  • Aniiee

    Det är väldigt sällan turister som far illa i världens faligaste länder. Så länge du inte tänkte sälja dottern till högstbjudande eller gifta bort henne eller låta henne gå själv genom de mer shady delarna av Delhi mitt i natten så tror jag inte det är någon större fara.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Åka på semester till världens farligaste land för kvinnor?