• Helgapelga

    Vilken Västkust-badstrand är finast mellan Bovallstrand och Grundsund?

    Vår familj bor i Trollhättan och vi har nästan aldrig varit vid havet. Vi tänkte göra en heldagsutflykt en solig dag och bada någonstans inom sträckan Grundsund-Bovallstrand, men vilket ställe är finast? Jag har kollat mycket på nätet men skulle vilja höra era åsikter. Vi har tre barn i åldrarna 8-16 och skulle vilja åka till ett ställe som har både sandstrand och klippor, gärna hopptorn för de äldre barnen. Det får inte vara långgrunt. Det måste finnas bra parkeringsmöjligheter och vanliga toaletter. Det jag har kunnat hitta som verkar intressant är Kolleröds badstrand eller Hunnebostrand, bägge dessa verkar bra. Men jag har ju ingen aning egentligen. Finns det någon plats som bara måste upplevas, som är pärlornas pärla? Tipsa mig!

  • Svar på tråden Vilken Västkust-badstrand är finast mellan Bovallstrand och Grundsund?
  • Bärryhosch

    Jag gillar stranden vid Hafstens camping och Pinneviksbadet i Lysekil. Inga av dessa uppfyller alla krav men är väl värda att kika på, om ni inte redan varit där.

  • Helgapelga
    Bärryhosch skrev 2018-07-07 23:37:31 följande:

    Jag gillar stranden vid Hafstens camping och Pinneviksbadet i Lysekil. Inga av dessa uppfyller alla krav men är väl värda att kika på, om ni inte redan varit där.


    Tack för tipset!
  • Tangent

    Väldigt sent svar.
    Bökevik I Fiskebäckskil: Finns strand och brygga. Riktig toalett finns en bit bort från badet. Lite ont om parkering fina dagar.
    Smögen: Lange sedan jag var där, men finns väl en lite strand och högt hopptorn.
    Generellt tips är att gå in på resepktive kommuns hemsida och leta efter rubriken badplatser.

  • Helgapelga
    Tangent skrev 2018-08-16 07:23:18 följande:

    Väldigt sent svar.
    Bökevik I Fiskebäckskil: Finns strand och brygga. Riktig toalett finns en bit bort från badet. Lite ont om parkering fina dagar.
    Smögen: Lange sedan jag var där, men finns väl en lite strand och högt hopptorn.
    Generellt tips är att gå in på resepktive kommuns hemsida och leta efter rubriken badplatser.


    Tack :)
Svar på tråden Vilken Västkust-badstrand är finast mellan Bovallstrand och Grundsund?