• MsM84

    Så svårt med namn! Hjälp?!

    Om två månader är det dags och då vi inte vet kön (men jag misstänker flicka) känns det jättejobbigt att inte kunna hitta ett namn till Davids lillasyster/lillebror.

    Namn vi pratat om (men inget känns 100):

    Filippa

    Frida

    Emilia

    Emily

    Emma

    Hannah

    Olivia

    Maja (men jag tycker det känns mer smeknamn)

    Isabella (mest för jag gillar både Isa och Bella väldigt mycket men ser det mer som smeknamn).

    Någon som har förslag på liknande namn för nya idéer? Eller som också haft väldigt svårt att hitta namn som kan dela med sig av sina erfarenheter?

  • Svar på tråden Så svårt med namn! Hjälp?!
  • kaeg

    Sars

    Sofia

    Isabelle

    Ellinor

    Elvira

    Evelina


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • DenLillaSjöjungfrun
    MsM84 skrev 2018-07-09 09:18:32 följande:

    Om två månader är det dags och då vi inte vet kön (men jag misstänker flicka) känns det jättejobbigt att inte kunna hitta ett namn till Davids lillasyster/lillebror.

    Namn vi pratat om (men inget känns 100):

    Filippa

    Frida

    Emilia

    Emily

    Emma

    Hannah

    Olivia

    Maja (men jag tycker det känns mer smeknamn)

    Isabella (mest för jag gillar både Isa och Bella väldigt mycket men ser det mer som smeknamn).

    Någon som har förslag på liknande namn för nya idéer? Eller som också haft väldigt svårt att hitta namn som kan dela med sig av sina erfarenheter?


    Amalia

    Amelia

    Arabella

    Beatrice

    Charlotte

    Cecilia

    Eliana

    Eliora

    Elodie

    Harriet

    Isadora

    Isolde

    Josephine

    Julia

    Ofelia
  • fluu

    Lite min generation: Amanda, Mikaela, Louise, Simone/Simona, Stephanie, Victoria, Alexandra, Cornelia, Danielle/Daniella, Matilda, Natalie/Natalia, Nina, Agnes, Isabella.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nimzay

    Tycker alla namnen ni funderar på är fina, men mest gillar jag för min del Frida, Emilia och Olivia som är några av mina favoritnamn. Bäst till David tycker jag nog att Frida eller Hannah skulle passa.

    Andra flicknamn lite samma stil typ av dem namn du radade upp och/eller som jag tycker passar till David är: Ottilia, Lydia, Teresia, Alicia, Alice, Alina, Adina, Ada, Amelie, Amanda, Melinda, Melissa, Vanessa, Clara, Clarissa, Ebba, Emmie, Ellinor, Vanja, Alva, Tilda, Diana, Sabina, Mirjam, Miranda, Matilda, Madeleine, Magda, Naima, Gabriella, Ida, Dora, Lina, Hedvig...

    Exempel på pojknamn som nog skulle passa till David  (ifall det blir en lillebror alltså(: )är: Oskar, Albin, Jakob, Gabriel, Isak, Ludvig, Walter, Vilgot, Lukas, Linus, Gustav, Karl, Alexander, Robin, Adrian, Arvid, Vidar, Vide, William...

  • senalena
    MsM84 skrev 2018-07-09 09:18:32 följande:

    Om två månader är det dags och då vi inte vet kön (men jag misstänker flicka) känns det jättejobbigt att inte kunna hitta ett namn till Davids lillasyster/lillebror.

    Namn vi pratat om (men inget känns 100):

    Filippa

    Frida

    Emilia

    Emily

    Emma

    Hannah

    Olivia

    Maja (men jag tycker det känns mer smeknamn)

    Isabella (mest för jag gillar både Isa och Bella väldigt mycket men ser det mer som smeknamn).

    Någon som har förslag på liknande namn för nya idéer? Eller som också haft väldigt svårt att hitta namn som kan dela med sig av sina erfarenheter?


    Olivia är finast av dem. 

    Andra förslag i liknande stil:
    Ellen
    Alva
    Amalia
    Josephine
    Sara
    Louise
    eller Lovisa (så kan du ha Isa som smeknamn)

    Pojknamn (om det är en pojke)
    Alexander
    Adrian
    Gabriel
    Jacob
  • jennie08

    Har en Filippa här hemma och älskar namnet lika mycket idag som när vi bestämde oss för det för 10 år sen.

  • RadioGardinen

    Linnéa, Sofia, Lydia, Stella, Julia, Rebecka, Jasmine, Nathalie, Matilda, Freja, Alicia, Cornelia, Amanda, Lovisa, Elvira, Felicia, Ellen, Hilda, Bianca, Clara, Saga, Vilma, Lina, Ella, Liv, Miranda, Alva, Selma, Leah, Smilla, Minna, Sofie, Marie, Ida, Emma, Embla, Elise, Novalie, Nova, Tindra, Jessica, Jonna, Annie, Julie, Caroline, Lilja

Svar på tråden Så svårt med namn! Hjälp?!