• trendster

    Tips på morgongåva till honom

    Hej alla glada!

    Jag måste bara dela med mig av detta tipset! Jag sökte med ljus och lykta efter en bra morgongåva till min blivande man och efter många halvkassa tips snubblade jag över denna: 

    www.gents.se/text/5-plus-3-perfekta-morgongaavor

    Sååå bra och moderna tips! HjärtaHjärta

    Köpte faktiskt Stora black oak kitet från Benjamin Barber. Min man ääälskade det! Och det passade perfekt då vi spenderade bröllopsnatten på hotell och han kunde använda grejerna i kitet på morgonen.

    Ge gärna tips på andra produkter från lite häftigare märken, typ Benjamin Barber och liknande. Han fyller år om ca en månad och jag tänkte fortsätta på samma tema Cool
     

  • Svar på tråden Tips på morgongåva till honom
  • Anonym (eh)

    Jag förstår inte varför man ger morgongåva alls, i dagens svenska samhälle. Ska man nu göra det för att följa tradition för traditions skull ska ju inte mannen få någon. Och om man nu tvunget ska ge till mannen så ger man väl inte en förbrukningsvara? Morgongåvan ska ju vara någon form av ekonomisk trygghet.

  • OlgaElvira

    Visst kan man ge gåvor till sin man som tecken på uppskattning. Men kalla det inte morgongåva, det blir lite löjligt då morgongåva är/var något som gavs av mannen till kvinnan dagen efter bröllopet. Det skulle vara något av högt och säkert ekonomiskt värde så att kvinnan hade en säkrad försörjning om mannen avled. Ofta var det en gård, ett företag eller andelar i någonverksamhet.

Svar på tråden Tips på morgongåva till honom