• Blomma10

    Ägglossning

    Hej! Lyckades inte bli gravid förra månaden heller... försöker nu igen. Har nu tagit provera tabletter och hade min första mens 3 juli och tog slutt den 8e juli. Köpte clearblue digital ägglossningstest för att vara säker på om jag har någon ägglossning då dom säger att man kan lita på de testet. Jag tog ett test idag och de visar ?:)? en glad gubbe alltså. Sen provade jag även de billigare testet som bara visade ett ljust sträck. Vet inte vad jag ska tro... kanske för tidigt för ägglossning?? Men kan clear blue ägglossningstest ljuga? Och den billiga vara sann?? Blir lite förvirrad.. vill så gärna ha en bebis :( kan visa bilder.

  • Svar på tråden Ägglossning
  • Blomma10

    Ja... jag får väl ta och göra de... vi hade iaf sex idag.. lustigt, brukar känna av min ägglossning annars.... vet inte vad som händer i kroppen just nu. Tack för svar!

  • Anonym (My)
    Blomma10 skrev 2018-07-12 21:43:01 följande:

    Ja... jag får väl ta och göra de... vi hade iaf sex idag.. lustigt, brukar känna av min ägglossning annars.... vet inte vad som händer i kroppen just nu. Tack för svar!


    Att man får glad gubbe innebär en lh-ökning så din ägglossning kan komma imorgon, så du kanske känner av den iaf. Lycka till! (å sex imorrn med borde inte skada)
  • Blomma10

    Jo jag förstod de när jag läste lite närmre på de.. jag jobbar imorgon sent så får se om jag orkar över huvudtaget... annars ska ja få till de på lördag och söndag ???? ska köra så mycket vi kan!! Hoppas verkligen jag plussar denna månad! Som vi längtar...

  • Anonym (Hej)
    Blomma10 skrev 2018-07-13 02:17:16 följande:

    Jo jag förstod de när jag läste lite närmre på de.. jag jobbar imorgon sent så får se om jag orkar över huvudtaget... annars ska ja få till de på lördag och söndag ???? ska köra så mycket vi kan!! Hoppas verkligen jag plussar denna månad! Som vi längtar...


    Men ni hade ju sex igår, så om du har ägglossning idag eller imorgon så har du ju redan spermier i kroppen. Dom kan ju leva i upp till ca 5 dagar i kroppen! Så ingen panik om ni inte hinner idag! :)
Svar på tråden Ägglossning