• Eva27

    Halsmandel operation

    Hejsan.

    Min 2,5åring opererade bort körtel bakom näsan samt delar av halsmandlarna i tisdags. Operationen hade tydligen gått bra, körteln hade varit så stor att verkligen var nödvändigt.

    Saken är att han hade ett hemskt uppvak från narkosen. Han fick panik och ångest så de fick söva om honom flera gånger och ge mycket morfin.

    Till sist var det bättre att vi åkte hem och sov istället för att stå där och gråta tyckte dom, sagt och gjort.

    Han sov i princip hela den dagen, drack lite. Var mör men ok.

    Dag två efter op kunde han busa och vara vaken.

    Nu dag tre är han SÅ skör. Har feber ( svårt att veta hur mycket eftersom att jag med våld måste tvinga i honom rejält mycket smärtstillande var 6e timme). Äter inget, vill inte dricka. Har en vit beläggning på tungan och några blåsor.

    Luktar unket ut mun och näsa. Och det kommer SÅ MYCKET tjockt slem, hela tiden. Tänker att han antagligen förlorar en del medicin där.

    Kliniken som opererade tycker att jag är harig och råder mig att avvakta med att uppsöka sjukhus. Men jag tycker det är så fruktansvärt att se honom såhär.

    Han har nog dock blivit aningens traumatiserad av sjukhus for now, så för honom är det antagligen bättre att vänta lite.

    Skulle verkligen uppskatta lite erfarenheter på ämnet.

    Överallt läser jag bara att barn mår toppen på direkten, det gör verkligen inte mitt.

    Med vänlig hälsning,

  • Svar på tråden Halsmandel operation
  • Anonym (Ssk)

    Du åker in. Låter som infektion.

    Vem tusan har gett rådet att inte åka in.

  • Pope Joan II

    Jag tycker också att du bör låta kolla upp det.

    Med det sagt så kan det du beskriver ändå visa tillhöra det helt vanliga förloppet. Även om du känner till barn som mått bra relativt fort efter operationen är det vanligt med feber under de första dagarna efteråt och så är även beläggningar på både tunga och svalg. 

Svar på tråden Halsmandel operation