• Anonym (Anonym)

    Otrogen full

    Jag var full för första gången för några veckor sen och kysste/strulade med en kille. Jag kom inte ihåg någonting och mina kompisar berättade för mig. Jag är då i ett förhållande och känner mig väldigt dum. Han vet om allt och säger att jag var full och att jag inte visste vad som hände. Räknas det som att vara otrogen?

  • Svar på tråden Otrogen full
  • Anonym (M)

    Tänk om man kunde skylla allt dumt man hittar på med på att man var full.

    JA det räknas som otrohet!

  • Anonym (Anonym)

    Hade ju aldrig varit full innan och visste inte hur det skulle bli.

  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-12 21:53:49 följande:

    Hade ju aldrig varit full innan och visste inte hur det skulle bli.


    Då dricker man förslagsvis LÅNGSAMT och känner efter allt eftersom! Herregud ta konsekvenserna ist, och schyssta vänner som ställer upp o tar hand om dig när du blivit för full för ditt eget bästa. Såna borde alla ha.
  • Anonym (Anonym)

    Allt började med att han låg med mig när jag sov och vaknade sedan upp under honom. Gick sedan till kompis och blev full och råkade kyssa en annan kille. Mår skit över det men mina kompisar säger att han har gjort värre saker. Men det är ändå inte okej.

  • Anonym (Anonym)

    Förstår.. men alla var fulla. Väldigt oansvarigt.

  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-12 21:57:54 följande:

    Allt började med att han låg med mig när jag sov och vaknade sedan upp under honom. Gick sedan till kompis och blev full och råkade kyssa en annan kille. Mår skit över det men mina kompisar säger att han har gjort värre saker. Men det är ändå inte okej.


    Då anmäler du honom för våldtäkt. Googla samtyckeslagen. Och nej det är aldrig okej att "hämnas" på sin partner.
  • Anonym (Anonym)

    Hämnades inte. Blev bara väldigt ledsen. Är så föräldskad i honom så att jag inte kan anmäla. Allt gick bara skit

  • Anonym (Stina)

    Man är alltid ansvarig för sina handlingar. Att vara onykter speciellt om man är ung och ovan vid alkohol kan betraktas som en förmildrande omständighet. Det som är bra är att det är inte olagligt att kyssas och att strula runt lite. Hur din pojkvän ser på saken är en helt annan sak och det kan bara han svara på.

  • Anonym (123)

    Ja du var otrogen. Sen om han väljer att förlåta dig är en annan sak, men du var fortfarande otrogen.

  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-12 22:02:11 följande:

    Hämnades inte. Blev bara väldigt ledsen. Är så föräldskad i honom så att jag inte kan anmäla. Allt gick bara skit


    Hur kan du vara förälskad i någon som har sex med dig när du sover? Är han din första pojkvän?
  • Anonym (Anonym)

    Tack så hemskt mycket för svaret. Tror jag förstår nu <3

  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-12 22:06:05 följande:

    Ja han är min första pojkvän.


    Okej. Då tycker jag att du ska göra slut med honom. INGEN kille/man ska behandla dig på detta sättet! Du är värd betydligt mer! Jag vet att du antagligen tänker att det är otänkbart och göra slut med honom, för de känns som din stora kärlek. Den första kärleken är alltid speciell, och det gör otroligt ont att avsluta den. Men det du har nu med denna kille är inte kärlek.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Stina) skrev 2018-07-12 22:02:15 följande:
    Man är alltid ansvarig för sina handlingar. Att vara onykter speciellt om man är ung och ovan vid alkohol kan betraktas som en förmildrande omständighet. Det som är bra är att det är inte olagligt att kyssas och att strula runt lite. Hur din pojkvän ser på saken är en helt annan sak och det kan bara han svara på.
    Håller med
  • MrMister82

    Man lär sig efterhand att undvika risksituationer. Ska jag a) stanna kvar på den här festen och supa huvudet av mig bland alla heta singlar eller ska jag b) åka hem innan jag blir för full och inte riskera något.

  • Anonym (Anonym)

    Det va inte en fest eller något sånt. Bara ett gäng kompisar som ville testa.

  • Fins Mamma

    Hur gammal är du?

    Har du någon som kan hjälpa dig? Det är INTE normalt att någon ligger med dig när du är sovandes eller så. Du ska alltid(!) vara vid medvetande så Du får chans att avgöra själv om du vill ha sex eller inte. Det spelar ingen roll om du har sagt ja 1000 gånger, vill du inte gång 1001 så måste han lyssna på dig.

    Har du någon att prata med om alkohol och sånt? Du verkar väldigt ung i ditt sätt att uttrycka dig. Vill du prata så får du gärna skicka meddelande till mig här.


    ?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2018-07-12 21:52:16 följande:
    Tänk om man kunde skylla allt dumt man hittar på med på att man var full.
    JA det räknas som otrohet!
    Håller med
Svar på tråden Otrogen full