• Anonym (N)

    Kan det ha varit en NID-blödning?

    Hej.

    Jag ska försöka fatta mig kort. Jag och sambon är sugna på barn, vi har kört med natural cycle och denna gången så hade vi sex när appen så "ägglossning". Har inte fått ett enda positivt ÄL-TEST, när appen bett mig testa, så jag har inte haft stenkoll på när jag haft ÄL.

    Iallafall, appen så ÄL i söndags, vi hade sex då, och jag har haft som en stickande känsla på både höger och vänster sidan av magen, o igår kom en rosa "blödning". Mensen ska komma om 1 vecka (nästa tors), och jag brukar ha fruktansvärd mensvärk men igår var det bara lite molande.

    Kan det ha varit en NID-blödning?

    Testade mig just med en graviditets sticka från gravidkollen.nu och den var negativ, men det kanske är för tidigt att testa?

    Kan jag dricka vin eller ska jag avstå? Har absolut inga problem att avstå men gick just på semester och känns larvigt att avstå om jag bara skulle inbilla mig en graviditet haha.

    Tack!

  • Svar på tråden Kan det ha varit en NID-blödning?
  • Anonym (L)

    Om blödningen kom tidigast 5 dagar efter l så lam det vara nidblödning.

    Det är absolut för tidigt att test. Och du kan dricka vin oavsett om du är gravid eller ej eftersom fet inte ens finns något foster än i så fall!

  • Anonym (N)
    Anonym (L) skrev 2018-07-13 07:59:12 följande:

    Om blödningen kom tidigast 5 dagar efter l så lam det vara nidblödning.

    Det är absolut för tidigt att test. Och du kan dricka vin oavsett om du är gravid eller ej eftersom fet inte ens finns något foster än i så fall!


    Tack för svar!

    Precis "blödningen" kom 12e, och appen säger att jag hade ÄL 8onde (då vi också hade samlag).. herreguuud så spännande! Kan inte hålla mig hahah
  • Anonym (L)
    Anonym (N) skrev 2018-07-13 08:03:42 följande:

    Tack för svar!

    Precis "blödningen" kom 12e, och appen säger att jag hade ÄL 8onde (då vi också hade samlag).. herreguuud så spännande! Kan inte hålla mig hahah


    Men det är ju bara 4 dagar efter ägglossning, och därmed för tidigt för att det ska ha kunna varit nidblödning eftersom ett eventuellt befruktat ägg varken hunnit utvecklas tillräckligt mycket för att fästa, eller hunnit transportera sig ner till livmodern.
  • Anonym (N)

    Ja va tusan! Snurriga jag!

    Men.. det är ju såklart OM appen har rätt, jag kanske hade ÄL tidigare. Haha "någon som gärna vill ha ett + på stickan" :P Jaja bara att invänta mensen om 1 vecka. Eller rättare sagt, hoppas att den inte kommer!

  • Anonym (L)
    Anonym (N) skrev 2018-07-13 08:12:04 följande:

    Ja va tusan! Snurriga jag!

    Men.. det är ju såklart OM appen har rätt, jag kanske hade ÄL tidigare. Haha "någon som gärna vill ha ett + på stickan" :P Jaja bara att invänta mensen om 1 vecka. Eller rättare sagt, hoppas att den inte kommer!


    Så kan det ju vara!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (L) skrev 2018-07-13 08:08:23 följande:
    Men det är ju bara 4 dagar efter ägglossning, och därmed för tidigt för att det ska ha kunna varit nidblödning eftersom ett eventuellt befruktat ägg varken hunnit utvecklas tillräckligt mycket för att fästa, eller hunnit transportera sig ner till livmodern.
    Så kan det vara
  • Anonym (N)

    Så jäkla spännande! Känns sååå jobbigt att vänta 1 vecka till mensen, eller förhoppningsvis "BIM" som jag förstått att det heter haha. Har inte blodigt någonting mer än det lilla igår, och tampongen jag satte i igår hade typ ingenting på sig, lite ljusrosa flytn. bara. ????

  • Anonym (N)

    Update: det har inte kommit något mer än den lilla lila flytningen. Inbillar mig såklart att jag är extra trött nu också, sover gärna middag (har semester) och humöret är verkligen upp och ner, känns som att jag kan bli arg eller gråta okontrollerat, är de för tidigt för sånt om jag nu skulle vara gravid? Jag har ömma och stora bröst, men de kan jag ha innan mens också.

    Gah jag vill inte vänta till nästa helg, till BIM, jag vill veta nu :P

  • Anonym (N)

    Beräknad ickemens idag.

    Denna måste väl stämma? Dvs gravid och det var en nid blödning.

  • Iowhannah
    Anonym (N) skrev 2018-07-19 08:08:06 följande:

    Beräknad ickemens idag.

    Denna måste väl stämma? Dvs gravid och det var en nid blödning.


    Ser väldigt positivt ut. Grattis!
Svar på tråden Kan det ha varit en NID-blödning?