• Anonym (Ledsen)

    Magkänsla om att han är otrogen

    Hur skulle ni rekommendera att att man hanterar magkänslan att ens resp är otrogen? Jag har inget bevis på det, utifrån känslan har växt fram mer och mer efter en incident kring midsommar.

    Jag upptäckte ett par veckor före midsommar att han på google gjort en sökning på en tjejs instagram-konto, en tjej som jag vet är i 20årsåldern (han är 38) och som håller på med poledance. Därmed mycket lättklätt, gärna i underkläder etc. 

    Senare såg jag ett sms där han sparar länkar till olika instagramprofiler (hann dock inte öppna dem) och han själv har inte instagram. Så jag frågade honom om det och då vänder han bara på det att han bara tittar runt, samma sak som jag gör (som har instagram). Jag köpte inte riktigt den förklaringen, för jag resonerar som så att om man bara kikar runt så finns inte behovet att spara länkar. Till slut kom det fram att han sparat länkar till profiler där han tycker att tjejerna som har dom är "fina". 

    Jag är inte naiv och förstår att oavsett om man är i ett förhållande eller ej, så är det övervägande risk att det alltid kommer finnas andra som ens partner tycker är mer attraktiva än en själv. Men jag förstår verkligen inte varför har känner behovet av att leta på instagram? Känns verkligen som att jag inte alls duger, varken som person eller utseendemässigt. Han vet hur dåligt självförtroende jag har kring mitt utseende, både ansikte och kropp, så det känns jättejobbigt att han rättframt sa att han tittar på tjejer på instagram, speciellt när jag till vis utsträckning vet vilken typ av bilder...



    Jag är livrädd att han ska vara otrogen och jag därmed bli ensam, då vi väntar bebis mot slutet av året. Jag vill gärna höra vad ni genuint skulle tänka om ni var i samma situation som jag, men behöver inga elakheter även om ni tycker att jag överdriver, det är jobbigt nog som det är.

    Gjorde en ny tråd för jag ville möjliggöra anonyma kommentarer

  • Svar på tråden Magkänsla om att han är otrogen
  • Anonym (Sofia)

    Jag känner igen mig så mycket i det du beskriver ! Har liknande situation här hemma. Hur är han förövrigt ger han dig komplimanger, vill han vara intim med dig ?

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Sofia) skrev 2018-07-13 12:40:22 följande:

    Jag känner igen mig så mycket i det du beskriver ! Har liknande situation här hemma. Hur är han förövrigt ger han dig komplimanger, vill han vara intim med dig ?


    På ett sätt skönt att inte vara ensam, på ett sätt blir jag ledsen att du känner igen dig.

    Han är inte så bra på att ge komplimanger, det har försvunnit till största del. Intima är vi när vi ses (vi bor i olika städer så vi ses bara helger i regel). 


    Men känns konstigt att när han ska komma hit så kommer han alltid sent (en timme mellan städerna och han kommer runt halv tio tio), för att han inte packat, för att han inte kommer från jobbet osv. Men att ta ledigt för att se fotboll med grabbarna, det går galant :(

  • Anonym (.)

    Steget att gå från att titta på lättklädda unga tjejer på nätet till otrohet känns ganska långt.

    Har du inte mer än så att gå på så tror jag att det bara är din dåliga självkänsla som spökar.

  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-13 13:08:59 följande:

    På ett sätt skönt att inte vara ensam, på ett sätt blir jag ledsen att du känner igen dig.

    Han är inte så bra på att ge komplimanger, det har försvunnit till största del. Intima är vi när vi ses (vi bor i olika städer så vi ses bara helger i regel). 

    Men känns konstigt att när han ska komma hit så kommer han alltid sent (en timme mellan städerna och han kommer runt halv tio tio), för att han inte packat, för att han inte kommer från jobbet osv. Men att ta ledigt för att se fotboll med grabbarna, det går galant :(


    Har han visat någon tendens att vara otrogen , är han flörtig av sig ? Min partner är likadan han ger mig inte så mycket komplimanger längre . Hur länge har ni varit med varandra ?
  • Anonym (Sofia)

    Bor tjejerna i samma stad eller är det random lite överallt ?

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Sofia) skrev 2018-07-13 13:16:28 följande:

    Bor tjejerna i samma stad eller är det random lite överallt ?


    Han är inte flörtig mot andra när jag är med, men vi ses ju som sagt inte stor del av tiden. Vi har inte alls varit tillsammans länge, knappt ett år. Ni då?

    Jag vet bara av var en bor och det är inte i samma stad. Men han reser en del i jobbet så det lugnar mig inte...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (.) skrev 2018-07-13 13:09:41 följande:

    Steget att gå från att titta på lättklädda unga tjejer på nätet till otrohet känns ganska långt.

    Har du inte mer än så att gå på så tror jag att det bara är din dåliga självkänsla som spökar.


    Ja, jag hoppas det. Tror det känns mer eftersom det är samma tjejer han går tillbaka och tittar på, inte bara "tidsfördriv" liksom..
  • Anonym (L)

    Ni väntar bebis och bor inte ihop, ses bara på helgerna?

    Om du är rädd för att bli ensam, hur vågar du skaffa barn med någon du inte ens bott ihop med, som du känt så kort tid? Var finns stabiliteten i det, som jag tror du behöver?

    Du skriver att han vet hur dåligt självförtroende du har, att du inte tror att du duger som person eller utseendemässigt, och jag antar att du upplyst honom om det, ofta och väl. Sånt brukar inte vara särskilt hett för en partner att lyssna på tyvärr, tvärt om. Det är aldrig sexigt att nedvärdera sig själv...

    Och nu misstänker du att han går bakom ryggen på dig.

    Och det tror jag också. Eller iaf att han är på väg dit.

    Er relation låter långt ifrån stabil, tyvärr.

  • Anonym (får dåliga vibbar)

    Skulle aldrig lita på en kille som sparar ner snygga tjejers Instagram eller söker upp dem. Skulle aldrig acceptera ett sånt beteende heller. Antingen är man ihop och respekterar exklusivitet och varann eller inte.

    Tycker det är jämförbart med att du börjar fota snygga killar du ser på gatan och ber om deras telefonnummer ifall att.

    Hela ert upplägg låter inte tryggt eller hoppfullt alls. Hoppas jag har fel. Lycka till och ta hand om dig och bebisen.

  • MrMister82

    Tror inte han behandlar dig illa för att han är otrogen, utan för att han kommer undan med det pga ditt dåliga självförtroende. Stå upp för dig själv

    Har han någon chans bland 20ingar? Är han typ filmstjärnematerial? Annars hade jag nog inte oroat mig. Mer när han börjar titta på dom i sin umgängeskrets som är i hans nivå man ska oroa sig.

  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-13 13:08:59 följande:

    På ett sätt skönt att inte vara ensam, på ett sätt blir jag ledsen att du känner igen dig.

    Han är inte så bra på att ge komplimanger, det har försvunnit till största del. Intima är vi när vi ses (vi bor i olika städer så vi ses bara helger i regel). 

    Men känns konstigt att när han ska komma hit så kommer han alltid sent (en timme mellan städerna och han kommer runt halv tio tio), för att han inte packat, för att han inte kommer från jobbet osv. Men att ta ledigt för att se fotboll med grabbarna, det går galant :(


    Det låter inte alls bra. Han verkar inte prioritera dig alls och ni ska ha barn ihop?! Han borde ju verkligen göra sitt yttersta för att spendera så mycket tid som möjligt med dig.

    Oavsett om han är otrogen eller ej så låter det inte som en speciellt stabil relation och frågan ör hur engagerad han är överhuvudtaget. Som du själv är inne på så är det inte heller speciellt schysst att helt öppet kolla på andra tjejer när det är dig han borde ägna sig åt.
  • Anonym (krav)

    Nu vet jag inte så mycket om ert liv så svårt att ge dig råd. Men om ni väntar barn hade det varit logiskt om ni flyttade tillsammans ganska omgående så att ni har bott ett tag tillsammans innan bebisen kommer.

    Av det du säger tyder väl inget på att han varit otrogen rent fysiskt, men hans beteende skulle vissa tycka var på gränsen till icke fysisk otrohet och kanske är målet att träffa nån av dessa tjejer eller så runkar han bara till deras bilder.

    Om han bara runkar till deras bilder så skulle jag inte vara ok med det heller. Alla har rätt till ett sexliv med sig själv men då är det iaf. inte ok enligt mig att titta på tjejer som kanske kan vara tillgängliga, då får han hellre titta på porr.

    Du bör ställa lite krav på honom, det kommer boosta din självkänsla. Visa honom att du inte är någon man kan ta för given.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (krav) skrev 2018-07-13 20:58:19 följande:
    Nu vet jag inte så mycket om ert liv så svårt att ge dig råd. Men om ni väntar barn hade det varit logiskt om ni flyttade tillsammans ganska omgående så att ni har bott ett tag tillsammans innan bebisen kommer. Av det du säger tyder väl inget på att han varit otrogen rent fysiskt, men hans beteende skulle vissa tycka var på gränsen till icke fysisk otrohet och kanske är målet att träffa nån av dessa tjejer eller så runkar han bara till deras bilder. Om han bara runkar till deras bilder så skulle jag inte vara ok med det heller. Alla har rätt till ett sexliv med sig själv men då är det iaf. inte ok enligt mig att titta på tjejer som kanske kan vara tillgängliga, då får han hellre titta på porr. Du bör ställa lite krav på honom, det kommer boosta din självkänsla. Visa honom att du inte är någon man kan ta för given.
    Håller med
  • Anonym (Killagilla)

    Killen har för mycket fritid...

    Hur många män lägger inte timmar på porr och lättklädda bilder på fb o liknande?!

    Att han tänder på dom har inget med dig att göra, jag lovar!!! Alla killar gillar ögongodis och fantisera men långt ifrån många skulle vilja ha med en sån tjej att göra i verkligheten. Varför tror du att alla dessa brudar viker ut sig för? Jo för den ändra bekräftelsen som de aldrig fått av en man någon gång.

    Jag har haft så mycket huvudbry för att min sambo kollade på porrfilm och följde grupper med lättklädda brudar men när jah accepterade faktum att han faktiskt älskar mig och kämpat så länge för en första dejt så bjöd jag istället in det i vårt sexliv. Han kollar porrfilm som jag väljer ut och vi har sex rill det utan ljud o jag vänd bort från tvn, funkar perfekt och alla negativa tankar är borta.

    TS! Var rädd om er, du och barnet!

  • Anonym (N)

    Alltså... jag skulle se det mer som att han samlat på sig ?runkmaterial?. Vissa kollar porr, andra gillar mer bilder där fantasin får flöda lite mer... såläng det inte är tjejer han faktiskt tar kontakt med?

    Säga vad man vill om det men otrogen tycker jag verkligen inte att du behöver fundera på pga detta.

  • Anonym (G)

    Det beror på var du drar gränsen för otrohet, han har Instagram som porrsida.

    Jag hade inte brytt mig, tycker folk vet ALLDELES för mycket detaljer om sina partners som bara skapar drama, saker som inte alls har med förhållandet att göra, och det blir ett omättligt kontrollbehov och oron och den dåliga fantasin bara växer och man vill justera minsta lilla detalj i sin partner, det är fan läskigt.

    Lägg ner oron och njut av hans fina egenskaper, har ni sex? Är han respektfull? Skrattar ni mycket ihop? Är du trygg med honom? DåSå, fokusera på det istället för jaga din egen svans.

Svar på tråden Magkänsla om att han är otrogen