• svartakatten98

    windows inte aktiverat (snälla hjälp)

    Hej, hoppas någon kunnig kan hjälpa mig här.

    För ca ett halvår sedan kraschade mitt windows 7, gick inte att starta. En bekant till familjen som jobbar med it-support tog min dator till jobbet och fixade den där, installerade windows 10, funkat bra. Nu efter ett halvår har det dock börjat komma upp en blå ruta på skärmen där det står ''your windows license will expire soon'', och i inställningar står det från och med idag att windows inte är aktiverat, att jag behöver en ''product key'' för att få den äkta kopian av windows 10. Jag märker ingen skillnad nu förutom att brandväggen och virusskyddet inte fungerar, men jag har aldrig fått virus och använder datorn till typ youtube och kanske kolla nyheter. Kan man ha det såhär eller behöver jag köpa ett ''äkta'' windows 10? För jag antar att min version var någon sorts företagsversion som nu går ut, och nu har jag en ''oäkta kopia''. Finns ingen product key eller licens vad jag vet.  Om jag bör köpa ett windows 10 och installera det på nytt, kan jag vänta i alla fall en månad? Har lite ont om pengar just nu. 

  • Svar på tråden windows inte aktiverat (snälla hjälp)
Svar på tråden windows inte aktiverat (snälla hjälp)