• Iowhannah

    Hinnsvepning

    BF+7 i dag. Varje kväll/natt den här veckan har jag haft värkar. Värkar som sedan försvunnit när jag har sovit.

    I går gjorde jag hinnsvepning och var öppen 4-5 cm redan, så på så sätt har värkarna inte varit hel förgäves, men under bedömningen på förlossningen så visade det sig att tappen var för lång för att de skulle kunna göra nåt för att hjälpa till på traven. I går kväll hade jag en ihållande stark molvärk och regelbundna sammandragningar med ett enormt tryck nedåt. Var bombsäker på att förlossningen skulle sätta igång, men ikke. Det gick över när jag sov. Igen.

    I dag har jag haft lite småvärkar emellanåt men inte mer än så. Jag börjar bli desperat, är så himla trött och less och frustrerad på hela situationen! Varken sex, promenader eller studsande på pilatesbollen leder längre.

    Någon som har några tips på vad jag kan göra för att hjälpa kroppen att få igång förlossningen ordentligt? Det här känns som världens mest utdragna latensfas och jag orkar inte mer!

  • Svar på tråden Hinnsvepning
  • Iowhannah
    EpicNurse skrev 2018-07-14 22:20:33 följande:

    Vila! Ät och vila!


    Jo, det är väl givet antar jag. Men det är så frustrerande att ha regelrätta värkar som sedan bara försvinner, speciellt som det är varje kväll! Första barnet föddes i v 40+1 och latensfasen var typ fem timmar lång. Definitivt inte en vecka.

    Det är svårt att inte bli desperat i det här läget, det är som att kroppen ständigt ger mig falska förhoppningar :/

    Jag har dessutom en 2,5-åring som inte gör nånting lättare, inte när det är så här varmt och jag ständigt är på dåligt humör.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-14 22:36:40 följande:
    Jo, det är väl givet antar jag. Men det är så frustrerande att ha regelrätta värkar som sedan bara försvinner, speciellt som det är varje kväll! Första barnet föddes i v 40+1 och latensfasen var typ fem timmar lång. Definitivt inte en vecka.

    Det är svårt att inte bli desperat i det här läget, det är som att kroppen ständigt ger mig falska förhoppningar :/

    Jag har dessutom en 2,5-åring som inte gör nånting lättare, inte när det är så här varmt och jag ständigt är på dåligt humör.
    mm jag förstår att det e jobbigt, vi sitter ju i samma sits. Just nu känns bebis så långt borta men är endå så nära. Nu har det gått så långt i mitt huvud att man undrar ju om d e nån bebis där, även fast man känner den varje dag. Hade liite starkare förvärkar igår o jag kände YES! Men idag? Blown away! SUCK! Det enda vi KAN göra är att ha tålamod antar jag. Känns så uppgivet varje morgon man vaknar att inget händer med kroppen! Jag försöker tänka att det är en dag mindre till igångsättning.
Svar på tråden Hinnsvepning