• Annmarie97

    När börjar graviditetshjärnan?

    Ja alltså som rubriken säger, när började eran gravididtetshjärna? Jag är i vecka 7+2 och redan nu börjar den lilla demens titta fram, mest på kvällarna när man redan är lite små trött..

  • Svar på tråden När börjar graviditetshjärnan?
  • JLES

    Alltså jag har blivit SÅ dålig på datum och dagar fastän jag dubbelkollar allt.. När jag var i vecka 20-någonting hade jag bokat en resa till Stockholm och var helt säker på att jag skulle åka dit på söndagen, den 23:e enligt mig.. På fredagen ringer min mamma mig och säger "Men alltså va, den 23:e är ju IMORGON? Du kommer väl IMORGON?".. Då var jag på midsommarfirande långt hemifrån och hade inga planer alls på att åka hem tidigt den kvällen, haha.. Kände mig SÅ dum och jag ansåg att jag hade dubbelkollat både biljetten och kalendern cirka tusen gånger.

    Samma sak hände häromdagen när jag skulle på glukosbelastning. Jag var helt säker på att den 11:e var i tisdags och jag hade pratat med sambon om att få skjuts till sjukhuset (bor på landsbygden och bussturen får mig att spy av åksjuka om jag inte har ätit) så han snackade med sitt jobb och allt om att komma in senare på morgonen vilket var okej.. Vi går upp vid 7:00 och duschar, därefter får jag för mig att kolla min journal på 1177.se och ser direkt att det står "Du har inga händelser idag" *klickar på inbokade besök*.. Såklart glukosbelastningen var på onsdagen. Jag svär på att jag hade dubbelkollat en miljon gånger! Har typ blivit senil! Drömmer

    Tror det är de enda absurda incidenterna under graviditeten hitills.. Oskyldig

  • Norisen

    Fick reda på att jag var gravid i v 5 och det som gjorde att vi misstänkte graviditet var att jag blivit vimsig på ett ganska brutalt sätt haha. Sedan har det hållt i sig enda tills nu v 35! Så det kan nog komma när som under graviditeten :)

  • nadie2019
    Annmarie97 skrev 2018-07-14 22:22:25 följande:

    Ja alltså som rubriken säger, när började eran gravididtetshjärna? Jag är i vecka 7+2 och redan nu börjar den lilla demens titta fram, mest på kvällarna när man redan är lite små trött..


    vad menas med gravidhjärna? :D 
  • Annmarie97
    nadie2019 skrev 2018-08-05 10:01:07 följande:

    vad menas med gravidhjärna? :D 


    Det är typ när hjärnan blir till mos och du kan göra och säga knäppa grejer, glömmer saker riktigt lätt med! Typ jag måste skriva upp minsta lilla för att jag inte ska glömma haha ????
  • Aliona

    Fick aldrig sk graviditetshjärna. Jag var hemskt trött ett tag i andra trimestern och det gjorde så klart att jag inte var lika skärpt som vanligt, men annars var jag inte vimsig eller glömsk.

  • nadie2019
    Annmarie97 skrev 2018-08-07 21:39:43 följande:

    Det är typ när hjärnan blir till mos och du kan göra och säga knäppa grejer, glömmer saker riktigt lätt med! Typ jag måste skriva upp minsta lilla för att jag inte ska glömma haha ????


    Haha hur tidigt kan den komma?
  • Annmarie97
    nadie2019 skrev 2018-08-08 06:17:21 följande:

    Haha hur tidigt kan den komma?


    För mig började det i vecka 7, men det kan komma när som och sen får inte vissa det alls haha.
Svar på tråden När börjar graviditetshjärnan?