• Anonym (J)

    Två barn, vill ha fler

    Har tbå små underbara barn, men jag längtar en del efter en tredje. Jag Vill inte vilja ha fler, jag har saker jag vill göra, ekonomiskt funkar det inte osv. Men det är så mysigt att vara gravid, ultraljud och förlossning och så. Jag vet inte, hur bortser man från biologiska drifter (antar jag det är)? :)

  • Svar på tråden Två barn, vill ha fler
  • Anonym (Men)

    Men ändra din situation så att du kan skaffa de antal barn du vill ha? Vad är problemet?

  • Anonym (J)

    Problemet är som jag skrev att jag vill inte vilja ha fler barn.

  • FörstaFrun

    Jag har ett barn och längtar inte efter flera. Jag ägnar extra mycket tid åt det barnet jag har, och då längtar man inte lika starkt efter en ny. Prova att lek med dockor tillsammans med dem varenda dag och inte ibland, pyssla ännu mera tillsammans än vad ni gör. Lös läxor tillsammans ännu noggrannare/kreativare/roligare... Så kommer man snabbt att inse att det skulle varit för krävande att ha ännu fler egentligen.

  • Anonym (J)
    FörstaFrun skrev 2018-07-16 14:37:21 följande:

    Jag har ett barn och längtar inte efter flera. Jag ägnar extra mycket tid åt det barnet jag har, och då längtar man inte lika starkt efter en ny. Prova att lek med dockor tillsammans med dem varenda dag och inte ibland, pyssla ännu mera tillsammans än vad ni gör. Lös läxor tillsammans ännu noggrannare/kreativare/roligare... Så kommer man snabbt att inse att det skulle varit för krävande att ha ännu fler egentligen.


    Tack! Det var ett klokt och bra råd!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (J) skrev 2018-07-15 20:08:36 följande:
    Har tbå små underbara barn, men jag längtar en del efter en tredje. Jag Vill inte vilja ha fler, jag har saker jag vill göra, ekonomiskt funkar det inte osv. Men det är så mysigt att vara gravid, ultraljud och förlossning och så. Jag vet inte, hur bortser man från biologiska drifter (antar jag det är)? :)
    Du tycker det är mysigt med förlossning? 
  • Anonym (J)

    Jag har haft två väldigt bra förlossningar så ja, mysigt kanske är fel ord men häftigt kanske passar bättre.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (J) skrev 2018-07-16 14:20:22 följande:

    Problemet är som jag skrev att jag vill inte vilja ha fler barn.


    Ändra då din rubrik, för där står att du vill ha fler.
Svar på tråden Två barn, vill ha fler