• Anonyym123456

    Mina vänner träffas utan mig

    Hej,
    Jag är 14 år (detta kanske bara är en sajt för föräldrar?) men iallafall, vill bara skriva av mig för jag är irriterad/ledsen. Det är så att mina vänner och jag bråkade lite förut om olika saker. Jag var dålig på att säga förlåt, så allt blev lite konstigt. (Jag var förresten inte den enda som behövde säga förlåt utan en annan i vårt "gäng" gjorde också fel, men hon sa bara förlåt lite tidigare). Jag sa iaf förlåt ordentligt där jag förklarade allt var jag var ledsen över osv. Allt verkade bra till en början, men nu på sommarlovet har dom träffats jättemycket utan mig. Jag har frågat en av dom om vi ska hitta på nåt någon dag flera gånger, men hon fortsätter att skjuta fram det, vilket blir väldigt genomskinligt att hon inte vill göra nåt med mig. Hon säger också väldigt tydligt att hon inte kan eftersom att hon ska vara med dom andra?. Jag vet inte vad jag ska göra, jag känner mig ganska ensam och vet inte vilka andra jag skulle vara med, har lixom inte värsta vän-kretsen, och vet inte vilka jag skulle kontakta isåfall. Jag vill ju självklart vara med mina andra vänner men är så himla irriterad på dom just nu. 

  • Svar på tråden Mina vänner träffas utan mig
  • skilsmässobarn

    Känner bara att jag behöver svara dig.

    Det är inte snälla kompisar som gör så och jag förstår att du känner dig ensam. Det jag gjorde när det hände mig och jag var i din ålder var att ta kontakt med någon annan som jag vanligtvis inte hängde med.
    Kanske finns ngn annan i din klass som du skulle kunna höra av dig till? Eller ngn kusin?
    Ibland kan vi behöva byta umgänge ett tag. Om inget av mina råd fungerar så är det enda jag kan säga att det kommer att gå över. Om det gjorde det för mig så gör det det för dig. Men det känns som oceaner av tid när man är där. 

    Ta hand om dig. 


     


     

Svar på tråden Mina vänner träffas utan mig