• Anonym (Förnedrad)

    Det här JÄVLA spanandet på andra tjejer

    Och så var sommaren här! När man innan trodde att man ändå inte såg så pjåkig ut efter att ha fött två barn och en till påväg (gravid vecka 15), så blir ju ens självkänsla HELT körd i botten av att man har en kille som spanar in andra tjejer på stranden. Det blir så extremt tydligt när man tittar inte bara en gång utan minst 5 ggr på en och samma person som kommer upp från vattnet. Alltid vältränade, slanka och helst långt svallande hår.

    Sedan är jag så jävla trött på att man lägger över en mans handling på kvinnans ?dåliga självkänsla? - vem skulle inte känna sig obekväm när en uppenbart snyggare person får ens killes uppmärksamhet när man sitter där som ett fån bredvid? (Och nej, jag pratar inte om er/till er som i parrelation ?tittar så glatt tillsammans?).

    Så jävla trött och äcklad av denna objektifiering av kvinnor. HUR kan det vara så intressant?! Jag är tillräckligt trygg i mina värderingar och mina egna känslor att jag inte kunde bry mig mindre om det var en man med vältränade biceps och tvättbräda som kom gåendes på stranden. TOTALT ointressant för mig.

    Ren idioti!

  • Svar på tråden Det här JÄVLA spanandet på andra tjejer
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Förnedrad) skrev 2018-07-16 17:31:48 följande:

    Och så var sommaren här! När man innan trodde att man ändå inte såg så pjåkig ut efter att ha fött två barn och en till påväg (gravid vecka 15), så blir ju ens självkänsla HELT körd i botten av att man har en kille som spanar in andra tjejer på stranden. Det blir så extremt tydligt när man tittar inte bara en gång utan minst 5 ggr på en och samma person som kommer upp från vattnet. Alltid vältränade, slanka och helst långt svallande hår.

    Sedan är jag så jävla trött på att man lägger över en mans handling på kvinnans ?dåliga självkänsla? - vem skulle inte känna sig obekväm när en uppenbart snyggare person får ens killes uppmärksamhet när man sitter där som ett fån bredvid? (Och nej, jag pratar inte om er/till er som i parrelation ?tittar så glatt tillsammans?).

    Så jävla trött och äcklad av denna objektifiering av kvinnor. HUR kan det vara så intressant?! Jag är tillräckligt trygg i mina värderingar och mina egna känslor att jag inte kunde bry mig mindre om det var en man med vältränade biceps och tvättbräda som kom gåendes på stranden. TOTALT ointressant för mig.

    Ren idioti!


    Omogen kille säger jag. Alla kan spana men man får ju göra det så det inte märks, ofräscht med en snubbe som liksom glor. 
  • Tecum

    Du är inte jättetrygg i dina värderingar om du reagerar så häftigt på att män tittar på kvinnor på stranden... Det är fullt naturligt och i ditt ställe hade jag blivit orolig om din man var helt likgiltig för snygga och lättklädda kvinnor. Alltså, han TITTAR, inget annat. Ska ha blunda när hon går förbi menar du? Det betyder inte att han på något sätt väljer bort eller dissar dig, det är två helt skilda saker. Män och kvinnor reagerar olika på visuell stimuli och det betyder inte mer än det.

    Och du kan trösta dig med att även snyggingarna blir äldre, gravida och får både rynkor och hängbröst. 

  • Anonym (H)

    Mitt ex var likadan, han gjorde det med flit liksom för att provocera. Tycker din man beter sig extremt omoget, en vuxen karl ska väl kunna uppföra sig på en strand.

  • Anonym (U)

    Omogen kille.

    Självklart ska man inte stirra på andra män/kvinnor så övertydligt att andra märker.

    Det finns alternativ mellan att man blundar och stirrar jättetydligt på samma person 5 gånger.

  • Tecum
    Anonym (U) skrev 2018-07-16 17:48:40 följande:
    Omogen kille.
    Självklart ska man inte stirra på andra män/kvinnor så övertydligt att andra märker.

    Det finns alternativ mellan att man blundar och stirrar jättetydligt på samma person 5 gånger.
    Det är TS som tycker att han stirrar på ett olämpligt och överdrivet sätt, vi vet inte om det är så. Hon verkar vara väldigt känslig. Som du säger finns det alternativ.
  • Hilmabeata

    Tycker du ska tala om för honom hur du känner. Hade också tyckt det var jobbigt om min kille spanade så det märktes tydligt. Det är klart alla får kika lite men man måste ju inte glo, särskilt inte när kvinnan i livet sitter bredvid.

  • Anonym (U)
    Tecum skrev 2018-07-16 17:52:58 följande:

    Det är TS som tycker att han stirrar på ett olämpligt och överdrivet sätt, vi vet inte om det är så. Hon verkar vara väldigt känslig. Som du säger finns det alternativ.


    Det är också möjligt såklart. Men nu utgår jag ifrån vad TS skriver. ;)
  • Anonym (Förnedrad)
    Tecum skrev 2018-07-16 17:52:58 följande:

    Det är TS som tycker att han stirrar på ett olämpligt och överdrivet sätt, vi vet inte om det är så. Hon verkar vara väldigt känslig. Som du säger finns det alternativ.


    Han satt med solglasögon och trodde väl att ingen såg. Jag satt vid sidan av honom och ville kolla för skojs skull hur många gånger han tittade upp från korsordet för att kolla in dessa tre tjejer. Det blev 7 ggr. Och, jag vet hur det låter att jag räknade. Men gjorde det mest för att få det bekräftat och nu blev jag ännu argare, 7 gånger går inte att skämta bort. Annars jade jag förstått om man tittar upp 1-2 ggr. Men 7.....
  • Anonym (Förnedrad)

    Och! Egentligen har väl han rätt att kolla på vad han vill bakom sina solglasögon. Jag vill inte bestämma det. Jag blir bara så ledsen och ÖNSKADE att det inte var så intressant. Hur ska man känna efter en dag på stranden när det är så.

  • Tecum
    Anonym (Förnedrad) skrev 2018-07-16 18:00:59 följande:
    Han satt med solglasögon och trodde väl att ingen såg. Jag satt vid sidan av honom och ville kolla för skojs skull hur många gånger han tittade upp från korsordet för att kolla in dessa tre tjejer. Det blev 7 ggr. Och, jag vet hur det låter att jag räknade. Men gjorde det mest för att få det bekräftat och nu blev jag ännu argare, 7 gånger går inte att skämta bort. Annars jade jag förstått om man tittar upp 1-2 ggr. Men 7.....
    Men har du sagt till om att du tar så illa vid dig då? Han vrålglor ju inte utan kikar bara bakom sina solglasögon så han skämmer inte ut varken dig eller sig själv.
Svar på tråden Det här JÄVLA spanandet på andra tjejer