• Anonym (Dd)

    Är det konstigt att låta barnet sova över?

    Är det konstigt att låta barnet sova över hos en kompis vars föräldrar jag aldrig träffat?

    Han har lekt intensivt med denna kompis hela sommaren, kompisen är hos oss ofta och äter middag etc. Ikväll frågade han om han fick sova över där, jag sa ha sedan jag smsat kompisens mamma och hört mig för om det är ok, meddelat mitt nummer om det skulle vara något och skrivit tiden han ska hem i morgon. Mamman svarade att det gick jättebra etc.

    Men är det konstigt?

  • Svar på tråden Är det konstigt att låta barnet sova över?
  • Anonym (Lisa)

    Hur gamla är barnen?

    Jag hade lämnat mitt barn, så hade jag haft en chans att träffa dom en stund i alla fall.

  • Anonym (Missen)

    Jag skulle inte släppa iväg mina barn att övernatta, eller att spendera någon längre tid, hos någon jag inte känner. Jag vill gärna veta att det bär en vettig familj med vettiga värderingar som mina barn är hos.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Missen) skrev 2018-07-16 19:15:48 följande:
    Jag skulle inte släppa iväg mina barn att övernatta, eller att spendera någon längre tid, hos någon jag inte känner. Jag vill gärna veta att det bär en vettig familj med vettiga värderingar som mina barn är hos.
    Håller med
  • Anonym (Dd)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-07-16 19:15:33 följande:

    Hur gamla är barnen?

    Jag hade lämnat mitt barn, så hade jag haft en chans att träffa dom en stund i alla fall.


    De är 10 år.
  • Anonym (Dd)
    Anonym (Missen) skrev 2018-07-16 19:15:48 följande:

    Jag skulle inte släppa iväg mina barn att övernatta, eller att spendera någon längre tid, hos någon jag inte känner. Jag vill gärna veta att det bär en vettig familj med vettiga värderingar som mina barn är hos.


    Men hur gör du för att kontrollera det? Stämmer du träff med föräldrarna innan och håller förhör samt husinspektion? Eller går du in för att bli kompis med alla ditt barns kompisars föräldrar?
  • Anonym (Missen)
    Anonym (Dd) skrev 2018-07-16 19:41:22 följande:

    Men hur gör du för att kontrollera det? Stämmer du träff med föräldrarna innan och håller förhör samt husinspektion? Eller går du in för att bli kompis med alla ditt barns kompisars föräldrar?


    Jag skulle ha följt med mitt barn i början av barnens vänskap och hälsat på föräldrarna när jag lämnat barnet. Då ser man ju hur de bor och får prata med dem. Sen brukar jag höra mig för i området hur föräldrarna är.

    Jag går alltid in för att ha en god relation med mina barns vänner. Det ingår i ett gott föräldraskap anser jag.
  • Anonym (Dd)
    Anonym (Missen) skrev 2018-07-16 19:46:36 följande:

    Jag skulle ha följt med mitt barn i början av barnens vänskap och hälsat på föräldrarna när jag lämnat barnet. Då ser man ju hur de bor och får prata med dem. Sen brukar jag höra mig för i området hur föräldrarna är.

    Jag går alltid in för att ha en god relation med mina barns vänner. Det ingår i ett gott föräldraskap anser jag.


    Där vi bor springer barnen själva mellan varandra. Alla kompisar bor i kvarteren bredvid. Ingen lämnar alltså sina barn.

    Du menar alltså på fullaste allvar att du brukar knacka dörr hos grannarna till ditt barns kompis för att förhöra dem om hur föräldrarna är?? :o
  • Anonym (V)

    Ja, självklart vill jag träffa föräldrarna innan jag låter mott barn sova över hos någon! Mycket märkligt att låta barnet sova över hos en okänd familj.

  • Anonym (Dd)
    Anonym (V) skrev 2018-07-16 20:05:23 följande:

    Ja, självklart vill jag träffa föräldrarna innan jag låter mott barn sova över hos någon! Mycket märkligt att låta barnet sova över hos en okänd familj.


    Du svarade inte på frågan: går du alltså och knackar på hos grannarna och frågar ut dem huruvida kompisens föräldrar är av god karaktär?
Svar på tråden Är det konstigt att låta barnet sova över?