• Anonym (Bara lite nyfiken)

    En feminist vill jag fan inte ha

    (20 år gammal) Så här står det till. Jag vill ju ha en man som tycker att män och kvinnor är lika mycket värda men vill inte ha en man som sitter och pratar om det hela jävla tiden. Vill inte ha en fjolla. Bor i Västerås och här är de flesta männen är feminister och maskulina är de ju inte. Var i Göteborg i helgen och fan vilka män. Maskulina, snygga, vältränade, tar för sig o.s.v. Fan alltså vill ju fan bo där. Visst vi ska absolut vara jämställda men "könsroller" har jag inget emot. Vill ju ha en man som tar i när jag är lite kaxig;) (inte misshandel bara lite vägledning:) som sagt vill ju vara i ett förhållande där mannen inte tittar ner på mig och vill ju han en man som respekterar mig (och jag honom). 'Män' här i Västerås har ju på sig yoga byxor och nagellack (inte bokstavligt). Vill ju ha en hårdhänt man då och då, inte en misshandlare så klart men en som kan sätt mig på plats. Vad är ni för typ av män och kvinnor vad vill ni ha för typ av män? (Slängde in den på "sex och sånt" för att det inte fanns något annat som passade)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-17 09:37
    Vissa verkar ju tro att jag vill ha en man som ser ner på mig, respektlös, sitter på soffan på dagarna, osv. Det var ju verkligen inte så jag menade. Jag har ju flera gånger sagt att vi ska vara vi är jämnställda. Jag vill inte ha en man som är feminin. Feminism tycker inte jag är så viktigt i Sverige längre. Så jag vill inte ha en HARDCORE feminist. Förlåt om du nu blev arg när jag skrev att Göteborg har män som jag skulle mig tänka vara med.

  • Svar på tråden En feminist vill jag fan inte ha
  • Anonym (Vackra tjejen)

    Skulle väl vilja ha en liknande man som du vill ha typ, dvs inte fjolligt jättefeministisk.

  • Anonym (B)

    Som min. Han är empatisk med maskulinitet och dominans, han kan ta initiativ, lika väl som han kan backa undan och låta mig hålla i trådarna, han är ingen feg jävel men med hjärtat på rätt ställe, ser otroligt farlig ut men han är bara härdad av livet och ser allmänt tough Guy ut. Jag mötte han första gången på en fest och han satt bara cool och tyst i ett hörn med restriktiv attityd men glimrade till med mjuka sidor när vi kom i kontakt och jag drunknade totalt.

    Yogabyxor blä, men mjukisbyxor mmmm det är sexigt det! ;)

    Juste, han älskar att hålla på med verktyg och bygger och fixar allt här hemma, han lagar gudomliga maträtter är ruskigt skön i sängen och har enormt mycket omsorg om människor i hans liv. Han kan såklart tälja och hålla på med ved och bilar med ;)

  • Anonym (B)

    Ingen kallar sig "feminist" i vårt hus och jag stöttar männens utsatthet i samhället mer än kvinnors kvinnorna har mer makt idag i och med metoo och feminism och det används på fel sätt och männen blir nu förtryckta istället och värderas efter penis-size och uthållighet och blir kallade "vuxenbebisen" och "män kan inte göra flera saker samtidigt" och det ena efter det andra så fort kvinnor i grupp möts. Detta hör ingen som är feminist.

  • Anonym (B)

    Ingen kallar sig "feminist" i vårt hus och jag stöttar männens utsatthet i samhället mer än kvinnors kvinnorna har mer makt idag i och med metoo och feminism och det används på fel sätt och männen blir nu förtryckta istället och värderas efter penis-size och uthållighet och blir kallade "vuxenbebisen" och "män kan inte göra flera saker samtidigt" och det ena efter det andra så fort kvinnor i grupp möts. Detta hör ingen som är feminist.

  • Anonym (B)

    Ingen kallar sig "feminist" i vårt hus och jag stöttar männens utsatthet i samhället mer än kvinnors kvinnorna har mer makt idag i och med metoo och feminism och det används på fel sätt och männen blir nu förtryckta istället och värderas efter penis-size och uthållighet och blir kallade "vuxenbebisen" och "män kan inte göra flera saker samtidigt" och det ena efter det andra så fort kvinnor i grupp möts. Detta hör ingen som är feminist.

  • Anonym (Maskulinist)

    Ja, att kunna tälja ved och mecka med bilar är en viktig egenskap hos maskulina män.

  • Anonym (Bara lite nyfiken)
    Anonym (B) skrev 2018-07-16 20:48:41 följande:

    Ingen kallar sig "feminist" i vårt hus och jag stöttar männens utsatthet i samhället mer än kvinnors kvinnorna har mer makt idag i och med metoo och feminism och det används på fel sätt och männen blir nu förtryckta istället och värderas efter penis-size och uthållighet och blir kallade "vuxenbebisen" och "män kan inte göra flera saker samtidigt" och det ena efter det andra så fort kvinnor i grupp möts. Detta hör ingen som är feminist.


    Håller med dig. Men jag vill fortfarande inte ha en man som har yoga pants och nagellack. Sen är det deras val om de vill ha det eller inte. Det är ju mina preferenser. Skulle ju absolut inte gå upp till en man och säga "jävla trans", "bög" osv. Män får ju skit om de är maskulina. (Inte alla absolut) Feminister vill ju att män ska vara feminina. Sen ska män inte bli förtryckta bara för att de vill bara feminina eller maskulina. Det är ju min åsikt.
  • Anonym (Bara lite nyfiken)
    Liza86 skrev 2018-07-16 20:55:42 följande:

    Nej vem vill ha det?


    Här i Västerås...
  • Anonym (tidiga livsläxor)

    Din särskilda typ av dumhet är sitt eget värsta straff men kör du på det.
    Livet kommer att lära dig bättre men då är det troligen för sent.

Svar på tråden En feminist vill jag fan inte ha