• Anzil

    Är jag känslig för solhettan?

    Jag känner att andra njuter av solen, medan jag föredrar skuggan och mår faktiskt dåligt av solhettan.

    Det första stadiet är att jag får huvudvärk, men skulle jag fortsätta vistas utomhus eller att solhettan blir ännu varmare, kan jag börja må illa och till och med spy. Jag kan även bli magsjuk.

    Jag har läst om solsting. Men jag skulle gärna enbart dra i fokuset om min känslighet och min tendens till att få huvudvärk vid solhettan.

    Det spelar ingen roll om jag har huvudbonad eller dricker vätska. Huvudvärken dyker ändå upp.

  • Svar på tråden Är jag känslig för solhettan?
  • Anzil
    Salmiakk skrev 2018-07-17 07:15:33 följande:

    Jag reagerar exakt likadant, men jag mår bättre om jag varvar att äta nåt salt mellan allt jag dricker.


    Hmm....Salt alltså?

    Konstigt, för jag fick ett sug efter vätskeersättning när jag kom hem och mådde dåligt.

    Jag kokade pasta, men helt plötsligt tappade jag aptiten och förstod inte ens varför jag kokade pasta från första början.

    Så jag kände sug efter vätskeersättning och sängen. Jag hade tyvärr ingen vätskersättning så jag la mig bara.

    Men jag skall nog ta och köpa sådant idag.

    Salt..Aldrig tänkt eller hört att det skulle vara bra.

    Tack!

    Varför är det egentligen bra?

    Är det för att man svettats så mycket, att man förlorar salt i kroppen?
  • Långbenopluto
    Anzil skrev 2018-07-17 08:21:07 följande:
    Hmm....Salt alltså?

    Konstigt, för jag fick ett sug efter vätskeersättning när jag kom hem och mådde dåligt.

    Jag kokade pasta, men helt plötsligt tappade jag aptiten och förstod inte ens varför jag kokade pasta från första början.

    Så jag kände sug efter vätskeersättning och sängen. Jag hade tyvärr ingen vätskersättning så jag la mig bara.

    Men jag skall nog ta och köpa sådant idag.

    Salt..Aldrig tänkt eller hört att det skulle vara bra.

    Tack!

    Varför är det egentligen bra?

    Är det för att man svettats så mycket, att man förlorar salt i kroppen?
    I vätskeersättning finns det salt, och när man svettas mycket tappar kroppen salt.
Svar på tråden Är jag känslig för solhettan?