• Anonym (I)

    Hur sent kan man plussa?

    Som rubriken lyder, hur sent kan man plussa på ett graviditetstest? Ni som fått negativt, när kom erat plus?

  • Svar på tråden Hur sent kan man plussa?
  • Anonym (Herregud)

    Räckte det inte med en tråd du startade? Så länge du har negativa graviditetstest så är du inte gravid. Du är inte gravid

  • Anonym (lite salt)

    Har man inte plussat en vecka efter BIM så är man inte gravid. Har man inte plussat två veckor efter BIM så är man helt säkert utan tvekan absolut inte gravid.

  • Anonym (xxx)
    Anonym (lite salt) skrev 2018-07-16 22:07:18 följande:

    Har man inte plussat en vecka efter BIM så är man inte gravid. Har man inte plussat två veckor efter BIM så är man helt säkert utan tvekan absolut inte gravid.


    Jag plussade på bim+22...jag var absolut gravid. Bim+18 med andra barnet. Negativa tester fram tills dess. Och ja, jag vet exakt när jag hade ägglossning.
  • Anonym (S)
    Anonym (xxx) skrev 2018-07-17 07:48:42 följande:

    Jag plussade på bim+22...jag var absolut gravid. Bim+18 med andra barnet. Negativa tester fram tills dess. Och ja, jag vet exakt när jag hade ägglossning.


    Och graviditetslängden stämde väl överens med senaste mens enligt ultraljud också?
  • Anna1423

    En vän till mig har väldigt låga doser av "gravidhormonet" att hon aldrig, trots två graviditeter, har plussat på ett graviditetstest. De konstaterade graviditeten med blodprov när hon inte gav sig. Men det är, vad jag förstått, väldigt ovanligt. 

  • Anonym (Herregud)
    Anonym (S) skrev 2018-07-17 07:58:55 följande:

    Och graviditetslängden stämde väl överens med senaste mens enligt ultraljud också?


    Vad tror du hon kommer svara? Självklart. Haha, jag tror inte på det ett endaste dugg så länge det inte finns bevis som styrker att hon fick plus på BIM + 22
  • Anonym (S)
    Anonym (Herregud) skrev 2018-07-17 08:06:34 följande:

    Vad tror du hon kommer svara? Självklart. Haha, jag tror inte på det ett endaste dugg så länge det inte finns bevis som styrker att hon fick plus på BIM + 22


    Tänkte också att hon troligen kommer vara oärlig, men men...

    TS, jag har sett flera trådar där vissa påstår att de plussat veckor efter BIM. Sedan förfäras samma personer i trådar där de "flyttats tillbaka" i tiden för befruktning efter ultraljud. Det beror givetvis på att de haft en mycket senare ägglossning än de trott/hoppat över en ägglossning och sedan blivit gravid i nästa cykel. Det är EXTREMT ovanligt att vara en "låghormonare", särakilt om man har en massa symptom. Symptomen beror ju just på graviditetshormonet hCG, och då är det ju väldigt motstridigt att både ha en extremt låg dos - och samtidigt ha en massa symptom...
  • Anonym (xxx)

    Hur ska jag bevisa det, tänker ni? Ska jag kolla om det står något om det i mina journaler och skicka till er? Roliga ni är. Skit samma, jag vet att det är fullt möjligt att plussa så sent. Skrattande

  • Anonym (I)
    Anonym (xxx) skrev 2018-07-17 07:48:42 följande:
    Jag plussade på bim+22...jag var absolut gravid. Bim+18 med andra barnet. Negativa tester fram tills dess. Och ja, jag vet exakt när jag hade ägglossning.
    Intressant! Tack för ditt svar! Hade du mycket symtom innan plussen?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (I) skrev 2018-07-17 14:48:50 följande:
    Intressant! Tack för ditt svar! Hade du mycket symtom innan plussen?
    Morgonillamåendet kom ganska direkt, sen hade jag craving på varm mat till frukost och illamåendekänslor av att se bakelser på bild. 
Svar på tråden Hur sent kan man plussa?