• Daygamer

    Att bli en mogen bekymmerlös man

    Hej,

    Jag är 23 år gammal kille och detta blir förmodligen min sista tråd här.

    Jag har sett dessa mogna och bekymmerlösa personer ute på stan, när de går har de blocket framåt och är målmedvetna. De bryr sig inte om omgivningen de har en (accepterat inställning till omgivningen).

    Jag beundrar verkligen detta och jag undrar när denna personlighet kommer, jag tror att detta kommer också med stimulerad jobb som får dem att bli avslappnade.

    Jag undrar vid ungefär vilken ålder denna personlighet kommer fram? Och vad som driver fram denna bekymmerlöshet

  • Svar på tråden Att bli en mogen bekymmerlös man
  • äldreochklokare

    Ingen är helt bekymmersfri, vissa kan se så ut när de passerar dig på stan men det betyder inte att det är så. 

  • Fjäril kär

    Alla har vi bekymmer på olika sätt.

    Det handlar snarare om hur vi hanterar dom . Och hur vi använder oss av den vardagliga lyckan på bästa sätt trots bekymmer.

    Att vara tillfreds med tillvaron har ingen ålder. Det kan man vara när som helst. En 19-åring som nöjd och glad passerar dig på stan kanske nyss fått veta att den blivit antagen till universitetet, en 30-åring har äntligen fått jobb efter att ha varit arbetslös länge, 22-åringen har flyttat hemifrån och 56-åringen har äntligen skilt sig...

Svar på tråden Att bli en mogen bekymmerlös man