• Vildros81

    Ensam gravid Stockholm

    Hej!

    Finns det fler ensamma gravida i Stockholm här inne som är intresserade av att starta en privat grupp på Facebook och kanske träffas? Oavsett om man separerat eller skaffat barn på egen hand kan det vara skönt att utbyta tankar och erfarenheter med likasinnade. :)

    Svara gärna i tråden eller skicka ett privat meddelande till mig!

  • Svar på tråden Ensam gravid Stockholm
  • RTWBH

    Hej! Jag har funderat om man som fyrabarnspappa skulle kunna hjälpa ensamstående gravida. Man har ju varit med fyra gånger och har koll. Jag tänker tex på att ha någon i beredskap att skjutsa in en. Vad känner ni?

  • Vildros81
    Froken157 skrev 2018-07-19 18:42:28 följande:

    Hej!

    Jag är intresserad av att prata med andra i liknande situation.

    Mvh


    Hej!

    Tyvärr verkar vi vara ganska ensamma om vår situation. Men två är mycket bättre än en. :) När är ditt bf? Vad rör sig i dina tankar just nu?

    Jag tänker ganska mycket på förlossningen. Jag har bf i början av november och kommer inte ha någon partner med mig till sjukhuset. Jag vill inte att pappan är där eftersom han är väldigt opålitlig. Jag står inte min familj särskilt nära och jag har ingen vän som jag är SÅ nära att jag vill ha med de på min förlossning. Jag vill inte heller anlita en doula. Jag tror att jag kommer kunna klara det hela fint på egen hand. Men det känns såklart tråkigt... Det är ändå den mest fantastiska händelsen i mitt liv, så jag hade hellre velat dela det med någon som står mig nära. Hur kommer du göra?
Svar på tråden Ensam gravid Stockholm