• Anonym (Förbannad granne)

    Ni som snor andras tvättid

    Ja nu är jag riktigt arg. Ni som snor andras tvättid, hur tänker ni egentligen? Tänker ni alls? Nu när jag väl lyckats få tag i en tvättid som passar mig har någon lyckats sno...hur tänker ni ni som gör så?

  • Svar på tråden Ni som snor andras tvättid
  • Sandraberg

    Avbryt tvätten och lägg den på en bänk och kör igång din egen.

    Det är nog ändå sättet att få folk att lära sig.

  • Anonym (Förbannad granne)
    Sandraberg skrev 2018-07-17 12:27:41 följande:

    Avbryt tvätten och lägg den på en bänk och kör igång din egen.

    Det är nog ändå sättet att få folk att lära sig.


    Är riktigt sugen på att göra det faktiskt, men har lite för god moral för det.
  • Fiona M
    Anonym (Förbannad granne) skrev 2018-07-17 12:36:45 följande:

    Är riktigt sugen på att göra det faktiskt, men har lite för god moral för det.


    Vad vore dålig moral med att använda den tiden du faktiskt bokat?
  • Anonym (Förbannad granne)
    Fiona M skrev 2018-07-17 12:44:34 följande:

    Vad vore dålig moral med att använda den tiden du faktiskt bokat?


    Jag vill inte riskera att förstöra andras kläder.
  • Anonym (Feel ya)

    Hahaha, var precis med om samma sak! Har ingen aning om varför folk gör så - men du har min sympati!

  • CitronTulo
    Anonym (Förbannad granne) skrev 2018-07-17 12:36:45 följande:
    Är riktigt sugen på att göra det faktiskt, men har lite för god moral för det.
    Vad är det för "dålig moral" med det? Du har bokat en tid vilket inte har respekterats av den som börjat tvätta på din tid.. Har inget med dålig moral att du tar det som är ditt tycker jag?

    Jag brukar avbryta, ta ur tvätten och lägga den blöt utanför dörren och låsa tvättstugan efter mig, har aldrig haft dåligt samvete över det!

    Bara om jag ser att det är den som haft tiden innan mig som kanske har någon kvart kvar innan maskinen är klar så brukar jag vänta (fast det inskränker på min tid) eftersom maskinerna är ganska sega!
  • CitronTulo
    Anonym (Förbannad granne) skrev 2018-07-17 12:48:30 följande:
    Jag vill inte riskera att förstöra andras kläder.
    De får skylla sig själva, det är något de borde första kan hända om de gör så!

    Lovar att det ger bättre effekt än att skriva på ett forum och vara sur över det som hänt!
  • Anonym (Hanna)

    När jag skulle tvätta en gång på min bokade tvätt tid så gick jag ner till tvättstugan för att hänga min tvätt. Då hade någon tagit ur min halvfärdiga tvätt ur tvättmaskinen och kört sin egna tvätt. Dubbelkollade så jag verkligen hade bokat rätt dag och rätt tid, och det hade jag ju. Så jag drog ut hennes tvätt och fortsatte tvätta min tvätt. Kan tillägga att jag vid det laget var förbannad. Går ner igen för att hänga tvätten och samma sak hade hänt igen. Tillslut är vi där samtidigt och jag frågade vad hon sysslade med egentligen. Hon sa att hon hade bokad tid också, så då visade jag henne bokningstavlan och dagens datum, och att det var jag som bokat. Visade sig då att denna kvinna inte kunde datum. Det var den tjugofjärde men i hennes värld var det den fjortonde. Ska man tvätta i gemensamma tvättstugor kan man ju börja med en så enkel sak som att kolla vilket dagens datum det är. Skönt att bo i hus nu med egen tvättmaskin som ingen annan snor.

  • Anonym (A)
    Anonym (Feel ya) skrev 2018-07-17 12:51:12 följande:
    Hahaha, var precis med om samma sak! Har ingen aning om varför folk gör så - men du har min sympati!
    Instämmer
  • Anonym (ac)
    CitronTulo skrev 2018-07-17 12:52:35 följande:
    Vad är det för "dålig moral" med det? Du har bokat en tid vilket inte har respekterats av den som börjat tvätta på din tid.. Har inget med dålig moral att du tar det som är ditt tycker jag?

    Jag brukar avbryta, ta ur tvätten och lägga den blöt utanför dörren och låsa tvättstugan efter mig, har aldrig haft dåligt samvete över det!

    Bara om jag ser att det är den som haft tiden innan mig som kanske har någon kvart kvar innan maskinen är klar så brukar jag vänta (fast det inskränker på min tid) eftersom maskinerna är ganska sega!
    Tummen upp
Svar på tråden Ni som snor andras tvättid