• Maya123

    Läkaren ser inget foster???

    Hej!

    Jag är gravid v.10 och igår började jag blöda rätt så mycket. Det gick inte igenom några kläder eller så men det blödde ändå mycket. Det var rött och färskt blod.

    Åkte såklart till gynmottagningen där de gjorde ett VUL men såg inget foster? Hon sa att hon endast såg en fostersäck (om jag minns rätt så var det endast fostersäck). Hon sa också att foster säcken var 20mm lång och då är det inte helt kört enligt henne, det kan vara för tidigt. Så jag ska tillbaka om 2 veckor och då ska fostersäcken vara 25mm och syns då inget foster så är det kört. Har inte haft ont i magen, blödde bara den dagen. Alla symtom är ju kvar.

    Vad tror ni?? Kan jag vara felräkning och därför syns inte fostret? Finns det någon som snälla kan försöka lugna mig eller någon som kanske varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Läkaren ser inget foster???
  • Maya123

    Jo det vet jag, men eftersom läkaren inte vågade säga något helt 100% utan ville vänta hela 2 veckor och kolla igen så tänkte jag att jag kanske är felberäkningad. Det är ju ingen läkare som har kollat hur långt gången jag är, jag har ju bara räknat via en app.

    Chansen kanske är liten, men är den omöjlig? :(

  • ytn

    Hände mig i v 9 fick också åka tillbaks men då var allt borta tyvärr dom såg bara fostersäcken när jag kom in men menade på att det kunde vara "fel räknat" på veckorna. Men håller tummarna för dig

  • Maya123

    Beklagar :( jag hoppas att det ska vara felräknat och att allt ska vara okej, men jag vågar inte hoppas för mycket heller :(

  • Kanskeigen

    Jag var med om liknande i dec-jan. För mig blev det också en fruktansvärd väntan men sen fick jag äta tabletter som avslutade graviditeten och blöda ut. Jag försökte ligga på och fick tillslut en lite tidigare tid. Beklagar verkligen om det blir så för dig också men tyvärr verkar det likt. Styrkekram!

Svar på tråden Läkaren ser inget foster???