• Anonym (Dumbo)

    8-åring tillsammans med 11-åring?

    Hej! Jag har en bekant, egentligen en bekants bekant. Fick veta idag att hennes 8-årige son har en flickvän som är 11. För mig låter det helt sjukt. Föräldrarna till 8-åringen tycker det är gulligt, och det gör också vår gemensamma vän.. Överreagerar jag? Visst, en 11-åring är också ett barn men ändå. Känner inte alls 11-åringen så hon kanske är omogen för sin ålder. Men känns ändå lite konstigt.. De har bara varit ihop någon dag än så det går kanske över fortare än kvickt.

  • Svar på tråden 8-åring tillsammans med 11-åring?
  • Pierott

    Herregud, det är barn!! Sexualisera inte barnen och gör dom äldre än dom är i din sjuka hjärna! Antagligen har dom gjort slut om en vecka!

  • Anonym (C)

    Det är konstigt. Den ena ska börja 5:an och den andra 2:an antar jag. Man brukar inte direkt var på samma nivå då.

  • Anonym (Dumbo)
    Pierott skrev 2018-07-17 21:49:00 följande:

    Herregud, det är barn!! Sexualisera inte barnen och gör dom äldre än dom är i din sjuka hjärna! Antagligen har dom gjort slut om en vecka!


    Ja det kanske de har. Tycker ändå det är ganska stor skillnad på en 8-åring och 11-åring, och då menar jag inte bara sexuellt. Men även där känns de ganska långt ifrån varandra. Även om det var du som blandande in sexualiserande av barn, inte jag.
  • Anonym (Dumbo)
    FruTe skrev 2018-07-17 22:06:30 följande:

    Men herregud, det är ju barn. Det är väl inget att bli upprörd över.


    Njä kanske inte. Utgår nog mest från mig själv tyvärr. Ingen chans att jag som 11-åring haft något intresse sv en 8-årig kille. Men det finns säkert (uppenbarligen) 11-åringar som har det. Har inga barn själv så har inget att jämföra med.
  • Anonym (realist)
    Anonym (Dumbo) skrev 2018-07-17 21:46:14 följande:

    Hej! Jag har en bekant, egentligen en bekants bekant. Fick veta idag att hennes 8-årige son har en flickvän som är 11. För mig låter det helt sjukt. Föräldrarna till 8-åringen tycker det är gulligt, och det gör också vår gemensamma vän.. Överreagerar jag? Visst, en 11-åring är också ett barn men ändå. Känner inte alls 11-åringen så hon kanske är omogen för sin ålder. Men känns ändå lite konstigt.. De har bara varit ihop någon dag än så det går kanske över fortare än kvickt.


    Nu är det nog du som måste tänka över hur du ser på barn. Sluta sexualisera dessa. Speciellt då pojken är den yngre, hur sexuelt aktiv tror du en 8 åring är.....

    Inrikta din sjuka känsla till de fall då folk tycker sig ha rätt att gifta bort 11 åriga flickor med gamla gubbar.

    Du har två barn som är vänner.  Det innebar inget sexuellt det är ett begrepp, barn vill självklart vara "vuxna" de har kanske äldre syskon osv. Då får de lära sig att en vän av det andra könet kallas för pojkvän respektive flickvän.

  • KlunsSmurfen
    Anonym (Dumbo) skrev 2018-07-17 22:09:13 följande:
    Njä kanske inte. Utgår nog mest från mig själv tyvärr. Ingen chans att jag som 11-åring haft något intresse sv en 8-årig kille. Men det finns säkert (uppenbarligen) 11-åringar som har det. Har inga barn själv så har inget att jämföra med.
    Barn i den åldern har knappt något begrepp om vad "tillsammans" är för något och kan vara det bara för att det låter bra. Det behöver inte finnas mer intresse än att de nästan är bästa lekkompisen på rasten i 3-4 dar .
  • Anonym (:))

    När barn i den åldern säger att de är ihop så betyder det inte mer än att de är kompisar och kanske umgås lite på fritiden. De är inte fysiska med varandra. Min 11-åriga dotter var jättekär i en kille i klassen, och han i henne. De skickade sms till varandra där de skrev ? I love you?, men de träffades aldrig efter skolan. Höll aldrig ens varandra i handen. Så det är inget att fundera så mycket på. Gissningsvis är 8-åringen rolig eller har någon annan egenskap som tilltalar 11-åringen trots åldersskillnaden. Det lär i vilket fall inte hålla länge.

  • Anonym (å)

    Låter som wt föräldrar som tycker detta är festligt. Ungarna kallar det för något som de inte vet vad det är. Då behöver inte föräldrarna vara tramsiga och underblåsa det hela och tycka det är gulligt mm.
    Låt ungarna vara. På fredag leker de med en annan.

  • Anonym (Barn leker)
    KlunsSmurfen skrev 2018-07-18 00:04:43 följande:
    Barn i den åldern har knappt något begrepp om vad "tillsammans" är för något och kan vara det bara för att det låter bra. Det behöver inte finnas mer intresse än att de nästan är bästa lekkompisen på rasten i 3-4 dar .
    Precis som ovan skriver.
    För barn i den åldern är "bli ihop", och flickvän och pojkvän, en lek som alla andra. Ena dagen leker man star wars och nästa "bli ihop".
    Kommer själv livligt ihåg hur det skickades lappar (innan mobilerna) mellan bänkarna i klassrummet, från tredje klass och hela mellanstadiet upp, med frågan "vill du bli ihop med mig? kryssa i ja eller nej". Varpå lappen besvarades och skickades tillbaka. Blev svaret ett "ja" kanske man hängde lite ihop på rasten, men oftast inte ens det utan killarna var med killarna och spelade fotbol,l medan tjejerna gjorde annat. Någon dag senare skickades en annan lapp med texten "jag vill göra slut" mellan bänkarna!


  • Anonym (pppp)

    Barn härmar vuxna eller ungdomar, de ska ju lära sig hur livet fungerar och i den åldern är det samma sak som att man leker "mamma pappa barn". Det är det inget som reagerar mot, men det är exakt samma sak som att man "leker" att man är ihop. Samma som när dagisbarnet säger att det ska gifta sig med fröken osv. 

    Det är vuxna som överför sin vuxna tolkning av begrepp som skapar hysteri och i detta fallet är det verkligen inte nödvändigt. Föräldrarna håller nog koll på barnen. 

    Jag minns en granne vars barn högt och ljudligt när kompisen var där sa: "nu ska vi knulla!" Mamman blev helt i chock, smög efter dem - de hoppade studsmatta Glad 
    När kompisen gått hem frågade mamman om barnet visste var ordet betydde. Visade sig att barnet trodde att det betydde att man gjorde nåt kul tillsammans (inte helt fel förvisso Flört ) och att det inbegrep "hoppa och studsa". 

  • Anonym (Barn leker)
    Anonym (pppp) skrev 2018-07-18 13:05:15 följande:

    Jag minns en granne vars barn högt och ljudligt när kompisen var där sa: "nu ska vi knulla!" Mamman blev helt i chock, smög efter dem - de hoppade studsmatta Glad 
    När kompisen gått hem frågade mamman om barnet visste var ordet betydde. Visade sig att barnet trodde att det betydde att man gjorde nåt kul tillsammans (inte helt fel förvisso Flört ) och att det inbegrep "hoppa och studsa". 


    Stort tack för dagens goda skratt!!! Jag behövde det nu.

    "Ha kul och hoppa och studsa" - det stämmer ju ..........

    Hahahaha
  • Anonym (Hm)
    FruTe skrev 2018-07-17 22:06:30 följande:
    Men herregud, det är ju barn. Det är väl inget att bli upprörd över.
    Så är det
Svar på tråden 8-åring tillsammans med 11-åring?