• Anonym (..)

    VÄLDIGT unga föräldrar (hur fan tänker ni?)

    Vad tycker ni om 15-16 åringar som bestämmer sig för att fullfölja en graviditet när dom varken har egen bostad eller jobb?

    Förlåt, men jag förstår inte hur egoistiska och icke tänkande dessa BARN är. För att det är precis vad dem är, BARN. 

    Jag kan inte vara ensam om att tänka och tycka detta, eller? 

    Är bara tvungen att avreagera mig lite grann för jag blir på riktigt chockad hur barn nu för tiden tänker.

    Och snälla, inga kommentarer om hur dum och elak jag är för detta är bara min åsikt och vill veta ER åsikt, ingenting annat. Jag vill bara veta vad ni tycker och tänker :) 

  • Svar på tråden VÄLDIGT unga föräldrar (hur fan tänker ni?)
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (..) skrev 2018-07-18 23:09:00 följande:

    Vad tycker ni om 15-16 åringar som bestämmer sig för att fullfölja en graviditet när dom varken har egen bostad eller jobb?

    Förlåt, men jag förstår inte hur egoistiska och icke tänkande dessa BARN är. För att det är precis vad dem är, BARN. 

    Jag kan inte vara ensam om att tänka och tycka detta, eller? 

    Är bara tvungen att avreagera mig lite grann för jag blir på riktigt chockad hur barn nu för tiden tänker.

    Och snälla, inga kommentarer om hur dum och elak jag är för detta är bara min åsikt och vill veta ER åsikt, ingenting annat. Jag vill bara veta vad ni tycker och tänker :) 


    Helt okej för dig att kalla dem för egoister och "icke tänkande" (ett annat ord för dumma/korkade) men inte får påpeka att du är dum eller elak? Ok.

    Ålder har ingen större betydelse. Omständigheter däremot.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jaha) skrev 2018-07-18 23:13:13 följande:

    Helt okej för dig att kalla dem för egoister och "icke tänkande" (ett annat ord för dumma/korkade) men inte får påpeka att du är dum eller elak? Ok.

    Ålder har ingen större betydelse. Omständigheter däremot.


    Det finns inga tänkbara omständigheter där det är lämpligt för en 15-16-åring att få barn. Någonsin.
  • Anonym (..)
    Anonym (A) skrev 2018-07-18 23:15:24 följande:
    Det finns inga tänkbara omständigheter där det är lämpligt för en 15-16-åring att få barn. Någonsin.
    Nej precis så tycker jag också. Så unga barn har oftast inget jobb eller eget boende med en stabil ekonomi för ett barn att tryggt växa upp. Plus att, ja, barn ska inte ha barn. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (A) skrev 2018-07-18 23:15:24 följande:

    Det finns inga tänkbara omständigheter där det är lämpligt för en 15-16-åring att få barn. Någonsin.


    Anser du ja. Jag anser inte att 15-16 åringar ska planera barn, men om en graviditet händer så betyder det inte att det kommer bli dåligt enbart pga deras ålder.
  • Anonym (Ej ung)

    Finns olika skäl,en fick veta först i v 25 att hon var gravid.Så då gäller det att acceptera läget.

  • Anonym (Jaha)
    Anonym (A) skrev 2018-07-18 23:15:24 följande:

    Det finns inga tänkbara omständigheter där det är lämpligt för en 15-16-åring att få barn. Någonsin.


    Anser du ja. Jag anser inte att 15-16 åringar ska planera barn, men om en graviditet händer så betyder det inte att det kommer bli dåligt enbart pga deras ålder.
  • Anonym (..)
    Anonym (Jaha) skrev 2018-07-18 23:18:40 följande:
    Anser du ja. Jag anser inte att 15-16 åringar ska planera barn, men om en graviditet händer så betyder det inte att det kommer bli dåligt enbart pga deras ålder.
    Hur anser du att det kan bli bra när ett sådant ungt barn skaffar barn? Är bara nyfiken. 
  • Anonym (dum egounge)

    När man är 15-16 år händer det massor i kroppen och knoppen som kan göra att gravidsymptom avskrivs både av en själv och omgivningen. Jag var 16 när jag blev med barn, det tog 5 månader innan någon uppmärksammade det, jag själv inräknat. Historien var densamma för nästan 100% av de i min mammagrupp, åldrarna 14-18, ett par hade upptäckt någonstans mellan veck 16 och 20 men de allra allra flesta visste inte före vecka 20.

    Därför fullföjs de få svenska tonårsgraviditeterna. De flesta är för långt gångna för att göra abort.

    Jag tror inte att du är dum och elakt, jag tror att du är lite fördomsfull och inte tänker längre än näsan räcker och din moral dikterar.

  • Anonym (..)
    Anonym (dum egounge) skrev 2018-07-18 23:21:20 följande:

    När man är 15-16 år händer det massor i kroppen och knoppen som kan göra att gravidsymptom avskrivs både av en själv och omgivningen. Jag var 16 när jag blev med barn, det tog 5 månader innan någon uppmärksammade det, jag själv inräknat. Historien var densamma för nästan 100% av de i min mammagrupp, åldrarna 14-18, ett par hade upptäckt någonstans mellan veck 16 och 20 men de allra allra flesta visste inte före vecka 20.

    Därför fullföjs de få svenska tonårsgraviditeterna. De flesta är för långt gångna för att göra abort.

    Jag tror inte att du är dum och elakt, jag tror att du är lite fördomsfull och inte tänker längre än näsan räcker och din moral dikterar.


    Jag syftar mer på dom som upptäcker det i god tid, men jag förstår vad du menar! Men det ändrar inte min syn på att barn inte ska ha barn trots vilken tid dessa personer upptäcket graviditeten. 
  • Anonym (herregud!)

    Så unga flickor går ju ofta i skolan, och är antagligen hel beroende av sina föräldrar/ vårdnadshavare, och brukar också att lämna den lilla över till sin egen mamma, så snart de upptäcker att det en var en "docka" man kunde klä med fina gulliga kläder, men en livslevande liten varelse som skriker och kissar och bajsar, låter den unga flickan vara en liten mjölksyra, och binder henne till sig till 100%. Inte många 15 16 åringar klarar av det helt på egen hand. Och hur många av dessa fäder stannar kvar och delar ansvaret? Näh Ts, du har så sannerligen rätt, barn skall INTE få barn!

Svar på tråden VÄLDIGT unga föräldrar (hur fan tänker ni?)