• Anzil

    Smart TV - TV-AV har ingen signal - Hur fixar man till TV-AV?

    Hej, jag behöver sätta på min TV-AV, jag har en smart-TV och när jag kommer till kanalen TV-AV så säger den: Ingen signal.


    Faktum är att den säger även det när jag är på HDMI och HDMI 2. Vad kan vara problemet? Hur får jag till kanalen TV-AV?


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Smart TV - TV-AV har ingen signal - Hur fixar man till TV-AV?
  • Anzil
    gahadas skrev 2018-07-19 20:05:27 följande:

    Är dom sladdarna inkopplade till nåt?


    Vad jag kan se, så är alla sladdar inkopplade.
  • gahadas
    Anzil skrev 2018-07-19 20:07:15 följande:
    Vad jag kan se, så är alla sladdar inkopplade.
    Även i tex uttagen på TV:n som heter HDMI och HDMI 2?
  • Anzil
    gahadas skrev 2018-07-19 20:31:24 följande:
    Även i tex uttagen på TV:n som heter HDMI och HDMI 2?
    Nej, bara i HDMI.

    Och det finns bara en kabbel och en uttag till det, tilll själva manicken, ''Scart to HDMI''.

    Men ändå finns det ingen signal för HDMI.
  • gahadas
    Anzil skrev 2018-07-19 21:20:08 följande:
    Nej, bara i HDMI.

    Och det finns bara en kabbel och en uttag till det, tilll själva manicken, ''Scart to HDMI''.

    Men ändå finns det ingen signal för HDMI.
    Och i andra änden av HDMI-kabeln? Är den enheten igång?
  • Anzil
    gahadas skrev 2018-07-19 21:43:43 följande:
    Och i andra änden av HDMI-kabeln? Är den enheten igång?
    Alla kablar är inkopplade, eller hur menar du?
  • gahadas
    Anzil skrev 2018-07-19 21:57:30 följande:
    Alla kablar är inkopplade, eller hur menar du?
    Vad sitter i andra änden av HDMI-kabeln? Och är denna enhet igång?
  • Anzil
    gahadas skrev 2018-07-19 22:18:48 följande:
    Vad sitter i andra änden av HDMI-kabeln? Och är denna enhet igång?
    Andra änden?

    De är allihopa inkopplade i manicken, som leder till en eluttag. Enheten är igång, ja. Den lyser.

    Så det är ingen kabel som är utanför eller någonting.
  • BragoP
    Anzil skrev 2018-07-20 06:07:28 följande:

    Andra änden?

    De är allihopa inkopplade i manicken, som leder till en eluttag. Enheten är igång, ja. Den lyser.

    Så det är ingen kabel som är utanför eller någonting.


    Jag föratår inte vad du menar så jag börjar från början.

    I HDMI-uttagen kopplar du antingen in en dvd, tv-spel eller kanske en digitalbox. När din dvd är inkopplad i hdmi 1 och påslagen kan du kolla på den "kanalen". Dvs du behöver en "manick" som ger signal. Om du har detta och allt är igång och lyser, både dvd (eller annan manick) och TV och du ändå inte har någon signal så vet jag inte vad som är fel.
  • Anzil
    BragoP skrev 2018-07-20 06:50:37 följande:
    Jag föratår inte vad du menar så jag börjar från början.

    I HDMI-uttagen kopplar du antingen in en dvd, tv-spel eller kanske en digitalbox. När din dvd är inkopplad i hdmi 1 och påslagen kan du kolla på den "kanalen". Dvs du behöver en "manick" som ger signal. Om du har detta och allt är igång och lyser, både dvd (eller annan manick) och TV och du ändå inte har någon signal så vet jag inte vad som är fel.
    Tack!
    Det är tyvärr precis så. Jag har allt inkopplad.

    Såhär: Jag har köpt en Scart till HDMI adapter. I den är själva scart kabeln inkopplad. Scart kabeln kommer ifrån Playstation 1. På själva bak sidan av scart till HDMI adapter-manicken så är en kabel inkopplad till en eluttag,  vilket gör att en liten, liten lampa lyser. Vilket betyder att den fungerar.

    En annan sak i manicken är en kabel som heter HDMI, den är in kopplad i något som heter ''HDMI Output''. Den leder till TV:n.

    På TV:n finns det ingen som helst signal för HDMI 1, HDMI 2 eller TV-AV.

    Så det är någonting som är fel och jag kan inte se en enda eluttag eller en kabel som är utanför/bortglömd.
Svar på tråden Smart TV - TV-AV har ingen signal - Hur fixar man till TV-AV?