• Anzil

    Går det att dra tillbaks en polisanmälan? - NEJ!

    Hej!

    Jag tänkte tipsa så många som möjligt om er utsatta. I första hand är det så att någon av er gärningsman ber er att dra tillbaks polisanmälan, så kan ni anmäla honom eller henne för övergrepp i rättsak.

    Min historia: Jag har haft en mycket lång tid av våld i min f.d hem. Jag anmälde min äldre bror för första gången. Trots i många års tid av våld,mså var inte min mor på min sida och jag blev anklagad för att ha annält. Jag fick order att dra tillbaks polisanmälan.

    Andra polisanmälan jag gjorde emot honom bodde jag på ett internat. Han beodrade mig återigen att dra tillbaks anmälan. Denna gång var min mor i rutan och båda två sa åt mig. Denna gång spelade jag in samtalet. Jag gjorde ingen anmälan vilket jag önska att jag gjorde, den andra anmälan lades ned i brist på bevis. Om jag anmälde honom för övergrepp i rättsak då kanske anmälan inte skulle läggas ned eller att han åtminstone skulle fällas för övergrepp i rättsak.

    Med tanken på att min mor lades i, just den punkten vet jag inte hur det ser ut när en tredje psrt lägger sig i. Men det måste vara olagligt kan jag tänka mig.


    Jag beklagar alla som varit utsatta och är under våld. Det finns alltid hjälp att få och när man gör en anmälan, så har ni rätten att komma till skydd.

    Polisen kan inte ge er skyddad boende men de kan ordna med socialen så det blir inom akutläget. Hade jag vetat alla dessa regler som artonåring hade jag fått hjälp för länge sedan. Det var när jag var arton som jag anmälde honom för första gången.

    Men jag är fri nu!

    Min poäng är att ni kan frågs efter hjälp med omedelbar verkan! Och ber människan eller människorna att dra tillbaks polisanmälan så anmäl det till polis för övergrepp i rättsak.

    Jag vet att det är tufft, jag har varit rädd och inte heller har jag vågat anmäla alla våld och slag ändå. Jag vet hur det är!

    Men ni kan få skyddadboende utan att göra en polisanmälan.

    VÄNLIGEN, KONTAKTA MIG I PM - JAG VILL HJÄLPA SÅ MYCKET JAG KAN!

Svar på tråden Går det att dra tillbaks en polisanmälan? - NEJ!