• vcent

    Trosor för killar

    Jag funderade på en sak när jag läste om killar som tycker trosor är bekvämare än kalsonger.... att jo, de kanske de är... jag menar, det finns en uppsjö av olika tyger på trosor, en uppsjö av olika passformer, och ja.. de kommer i alla utsmyckningar och färger man kan tänka sig så snygga är de också.

    Så jag har bestämt mig för att prova.

    Dock kommer ju ett problem när man ska köpa kläder... storlekar.

    Finns det någon här som har nån aning om hur trosstorlekarna förhåller sig till kalsongstorlekarna? Med tanke på att man har ett medelstort paket där nere också, ska man gå upp en storlek eftersom trosor är sydda för börare utan paket?

    Har själv L-XL i kalsonger, ska man ha L-XL i trosor då eller ska man söka sig till XXL?

    Är det skillnad i storlek beroende på vilken modell på trosor det är (hipser, brief, bikini, brazilian, string) ?

    Nån som har nån erfarenhet av detta eller åtminstonne någon tanke eller något konkret svar?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Trosor för killar
  • Aniiee

    Ta fram ett måttband och mät. Matcha mot en storleksguide. Tjejkläder använder mer sifferstorlekar än killkläder enligt min upplevelse och sedan mäter man lite olika....

    Förvisso kan du behöva kompensera för paketet, kanske, men troligen inte direkt.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • vcent
    Aniiee skrev 2018-07-20 19:58:50 följande:

    Ta fram ett måttband och mät. Matcha mot en storleksguide. Tjejkläder använder mer sifferstorlekar än killkläder enligt min upplevelse och sedan mäter man lite olika....

    Förvisso kan du behöva kompensera för paketet, kanske, men troligen inte direkt.


    Tänkte trosor kan va lite smalare nertill än kalsonger å de två bollarna kanske sticker ut????
  • Aniiee
    vcent skrev 2018-07-20 20:12:19 följande:
    Tänkte trosor kan va lite smalare nertill än kalsonger å de två bollarna kanske sticker ut????
    Jo men det behjälps inte av större trosor. 
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2018-07-20 20:14:21 följande:
    Jo men det behjälps inte av större trosor. 
    Jag menar att där får man titta på modellen snarare än storleken.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Trosor för killar